fredag 10 augusti 2007

Snipp snapp slut, så var dagen slut!

Det är min andra fredag i Southampton, men jag anser det nog vara min första. Förra veckan var ju mamma och moster här och då kändes det lite mer som man bara var på semester. Bex är ute med sina jobbarkompisar, dom firar av en tjej som ska sluta. Berättade nog om det igår... Eller om det var i ett mail till Rebecka...? Har svårt att hålla koll på allt, känner jag.

För min del blir det en lugn kväll, jag kommer nog kolla lite på tv, äta lite choklad. Hittade en görgo kaka, som chokladrulltårta, vaniljkräm i mitt, precis som den i muffinsen hemma. Sen är den doppad i mjölkchoklad. Hur god som helst!! Har ätit två redan och det blir nog att jag sätter i mig dom resterande fyra ikväll... Men oroa er inte, jag har inte råd att äta sånna där onyttigheter varje dag, så det blir inga 10 kilos övervikt på nån månad denna gången. Har inte råd att äta så mycket! Hihi... Var ju tvungen att kolla matchvikten i nuläget och den ligger till och med ett kilo under matchvikt vid avresa! Och det är inte illa med tanke på att levde på äta-ute-mat i ungefär två veckor innan jag flyttade och förra veckan var ingen dietvecka direkt. Det var pizza och McD dagarna i ända!! Så antingen har jag ätit så dåligt denna veckan och gått såpass mycket att jag redan bränt bort det, eller så har jag helt enkelt bara ökat min ämnesomsättning. Jag hoppas på det sistnämnda... För jag äter ju i alla fall minst ett mål lagad mat varje dag. Så du behöver inte oroa dig mamma! När jag går under BMI för normalvikt, så skickar jag en varningssignal och när jag når underviktig så blir det SOS! Hihi...

Idag fick jag skickat iväg 10 ansökningar till olika gym och sportaffärer på olika avstånd från hemmet. Längst bort ligger nog 3-4 kilometer från skolan. Åt andra hållet än hemmet... Jaja, får jag bara ett jobb, så har jag ju råd att betala busskortet också... Man får ju tänka på att man måste satsa för att vinna, eller hur?

Nu ska jag kolla mailen och sen blir det tv resten av kvällen. Kanske en film. Är rätt trötter, så det blir nog tidig kväll ikväll igen.

Ha det så bra och sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: