söndag 26 augusti 2007

BBQ

Jag kan helt ärligt säga att jag är förbannat less på internetuppkopplingen här... Det är i och för sig bara två veckor kvar tills vi får ordning på vårt egna, men med den turen jag haft hittills i det här landet när det kommer till elektronik och teknik, så kan jag ge mig f-n på att det inte kommer att bli som det är tänkt... Men man kan ju hoppas!

Annars har dagen bjudit på värme och glädje. Bex kompis Maya fyller år på torsdag och hennes lillasyster Ashley fyllde år i torsdags, så det var grillfest hos deras föräldrar. Det bjöds på mat, öl och trevligt sällskap. Och det var inte en liten bränd korv eller så det bjöds på. Det lassades upp kyckling, hamburgare med bröd, korv med stekt lök, sallader och couscous. Det skrattades, busades och lektes. Eftersom alla varit på semester, så var det kort som valsades runt, precis som hemma. Alla vill visa vad dom sett och upplevt!

Maya har två identiska tvillingpojkar. Det enda sättet att skilja dom åt är att Mason har en leverfläck på hakan... Dom var hur goa som helst! Vi skulle spela boule och jag blev den nya favoriten i gänget, båda ville jag skulle vara i deras lag.... Efter en liten blyg start när dom knappt vågade titta åt mitt håll, dom höll sig på tryggt avstånd från utlänningen. Men när dom såg att jag inte var så farlig, så var jag ju rätt kul att ha att göra med.

Så mätt och belåten sitter jag här och varvar ner. Imon blir det fullt upp igen. Monkey world är destinationen för dagen! Det blir verkligen av! Håll tummarna att vädret är på topp, precis som resten av helgen. Ska rota fram lite batterier, så jag kan ta lite kort och lägga ut på bloggen. Håll tummarna att det finns några häromkring, så jag slipper ut och shoppa det det första jag gör när jag slagit upp dom blå!

Nu är det sova, så jag är pigg och glad imon!

Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: