söndag 12 augusti 2007

Inte så mycket, men...

Hej hopp!
Har egentligen inte så mycket att säga... Dagen har varit helt okej. Det har städats, handlats, lagats mat och det har tittats på tv. Jag börjar känna mig riktigt hemma här och planerar för fullt hur jag ska förändra mitt rum. Bex kompis ska flytta och kommer antagligen göra sig av med lite grejer. Då är inte jag sen med att vilja titta. Jag skulle behöva en byrå på mitt rum och ett nattduksbord med en liten låda i. Det är nämligen så att jag måste lägga alla mina grejer på golvet, Försvarets hudsalva, min bok, mina glasögon och mina flourtabletter. Om jag inte gör det själv, så är det två som filurer som fixar det för mig. Så jag vill ha en liten låda att lägga det i. Plus att det ser lite roligare ut, inte så stökigt. Innan hade jag allt sånt under en av mina många huvudkuddar. Men har man en 90-säng, så finns det inte så många kuddar att gömma det under. Jag har i och för sig två kuddar, men sängen är så smal att jag hinner peta ut det över sängkanten innan jag ens hunnit somna.

Små i-landsproblem, jag vet. Därför har jag det inte som nån prioritet att fixa med det. Jag klarar mig jättebra som det är... Men det hade varit trevligt att ha. Kanske jag får en bredare säng också! Det hade inte varit fel. Fast jag börjar vänja mig vid att kunna nå båda sidorna på sängen när jag ligger i den. Hihi..

Vi var och veckohandlade idag. Jupp, vi är som ett gammalt gift par. Det blev mest onyttig shopping, eftersom det mesta redan fanns hemma. Men det är ganska kul att gå runt och nosa mellan hyllorna och upptäcka en ny affär. Jag kan inte hjälpa det, men jag tycker det är skitkul! Så nu finns det choklad, chips, godis och läskeblask så det räcker den närmaste månaden! Mat finns för den närmaste veckan och sen köpte vi sån där mat som är bra att ha hemma. Om man skulle ha bråttom eller bara inte känner för att laga mat, färdig-pizza, hamburgare till exempel.

Nu känner jag att det är dags att nana. Det är ju en ny dag att upptäcka imon och då är det också dags för mig att sätta igång med mina uppgifter till skolan!! Hihi...

Sov gott, mina vänner!!
Kram kram

Inga kommentarer: