fredag 13 april 2007

Det blir aldrig som man tänkt sig...

Idag blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag vet i och för sig inte vad jag hade tänkt mig heller, men det blev inte så i alla fall...
Det var till exempel inte meningen att jag skulle sova till klockan ett. Jag var uppe och åt frukost vid 9, men huvudet sa till mig att ta en tablett och gå och lägga mig igen. Så jag gjorde det. Vaknade av att Bex skickade ett sms om att hon inte var på jobbet idag. Det där snurriga i huvudet hade tagit ut sin rätt och hon ligger just nu utslagen på sin soffa och tittar på tv. Inte likt henne när det är sånt här väder, men även den bäste kan falla för en baskilusk. Tanken var att vi skulle gått på bio idag. Men det blir inget med det. Får se om det kanske blir en annan dag istället. Fick en biobiljett av mamsen, men med det tempot som jag avverkar biofilmer, så kan det nog lätt bli att den brinner inne. Får se hur det slutar...

Så nu sitter jag här, tvättar lite kläder. Höll på att missa min tvättid idag med, men som tur var hade ingen tagit tiden efter mig, så jag tog den och från och med om en liten stund, så har jag rena kläder! Anar att hungern kommer krypandes också. Idag blir det nog nån räk- och laxpasta eller nåt i den stilen. Tycker inte mat smakar gott längre. Undrar om det beror på att när jag lagar maten själv, så är det grädde eller creme fraiche i och så pasta eller nudlar. Eftersom frysen är full med räkor, är det också en vanlig ingrediens. Jag har lite annat också i frysen, men då måste jag köpa till massa jobbiga tillbehör eller så... Och vem orkar fundera ut det?

Känner en ny svacka på väg. Inte bra det... Jag har börjat bli lite apatisk till min tillvaro. Med det menar jag mitt boende bla. Vem orkar diska? Eller dammsuga? Har missat tre tvättider på raken, men hade tur idag att det var ledigt ändå... Jag går alltså hellre och köper nåt färdig, som jag slipper använda bestick till, iställert för att diska och laga egen mat. Jag går på tå mellan sandkornen på toaletten. Jobbigt på nätterna, när man ska upp på toan och man änna inte riktigt kommer ihåg att det är fullt med sand där... För det gör ont att gå på kornen... Jag dammsög precis och det tog inte ens 5 minuter. Varför drar man då ut på det? Samma med disken, det tog 15 minuter. Hur jobbigt är det? Inte alls, ändå skjuter man upp det. Helst av allt, vill jag bara ligga i min soffa och titta på tv. Det är där jag trivs bäst just nu...
Och tänk vad skönt om man kunde stänga av hungern!! Grannen lagar god mat, i alla fall om man ska dömma av lukten. Ska stänga balkongdörren och alla ventiler, så jag slipper lockas in för mycket i hungerns värld..

Jaja, att inte äta gör att man blir lite knasig och jag känner att jag börjar komma dit. Jag ska nog äta nåt litet, eftersom middagen dröjer en stund till...

Hej hopp så länge!
Kram kram

Inga kommentarer: