måndag 9 april 2007

Söndag fast egentligen är det måndag...

En ny vecka har påbörjats. Och för er som jobbar, så kan jag glädja med att det är en kort vecka. Jupp, det är ju måndag idag och det var en röd måndag, alltså räknas detta som en söndag. Fast det finns ju dom som jobbade idag också... Typ Lisa jobbade... Hon jobbar med gamla och dom behöver ju hjälp oavsett vad det är för dag...
Annars har dagen förflutit i lagom tempo. Mamma var här en sväng. Hon behövde tvätta täcket och eftersom hon inte har torktumlare, så kom hon hit och fixade med det. Så hade hon med sig lite mat till mig. Fast vi lagade den tillsammans... Alltså, hon hade råvaror och jag stod för kastruller och spis och så... Mumsigt vart det i alla fall och det blev en liten matlåda till mig imon. Mamsen fick en med, så klart! Kan ju inte låta henne springa ner till korvmojjen för att jag skulle ha mat i två dagar!! Det går inte...
När mamsens täcke var klart, torrt alltså, ringde det på dörren. Lisa var här. Det var dags för avlösning. Kan påstå att det kändes lite granna som om jag inte får lämnas ensam, för tänk om det händer nåt... Hur som helst, Lisa och jag tittade på inspelade Gilmore och sen travade vi ner till ICA och köpte gotta. Köpte massor med godis, men efter en halva av en dubbel Center hade jag fått nog. Det kändes lite äckligt med godis och jag ville inte ha mer. Hmm.... Får nog gå till fabror Doktorn imon, nåt måste vara fel... Men nu för en liten stund sen, så åt jag upp nästan ett hekto med Djungelvrål! Så det kanske inte är så illa i alla fall...
Lisa tuffade hemåt med tåget och jag flipprade runt mellan kanalerna lite. Hittade till Prison Break. Undrar varför jag tappade den serien. Jag menar, det är ju TVÅ hunkar där... Jajamän, det kommer bilder på dom, så alla får se, om dom skulle ha missat... Men av alla bilderna jag hittade, så slog det mig att dom är ruskigt snygga i serien, men att det skulle vara så svårt att hitta en bild på dom som visade all den hunkighet... Det var överraskande! Jaja, dom är sminkade och filmade ur rätt vinkel och hela grejen, men ändå??
By the way, idag var första gången jag pratade med min granne sen han och hans tjej flyttade in nån gång i september/oktober. Framförallt, så var det första gången jag SÅG honom ens... Hans tjej har jag sett nån gång. Såvida det är dom som har den där lilla hårbollen som springer här i trappen emellanåt... Snacka man har koll på sina grannar!! Jag har pratat med några av dom, men vi bor ju hur många som helst i den här trappen, känns det som i alla fall...

Jaja, nu var det dags för bilder!


Wentworth Miller och Dominic Purcell







Inga kommentarer: