söndag 8 april 2007

En söndag som är som lördag...

Idag har det varit hur trist väder som helst. Tittar man ut, så kan man nästan ana hösten. Var det sommaren vi fick, tro? Jag hoppas och hoppas, men så kollar jag i almanackan och det är fortfarande april... Jaja, hösten är snart här igen. Jag är nog den enda människan i hela världen som vill ha höst, men det har ju sina orsaker. Självklart vill jag att sommaren ska stanna för alltid, precis som alla andra, men jag är lite splittrad...

Hur som helst, dagen har passerat i ett rasande tempo och ändå har det inte hänt nåt... Jag hade en övernattare här. Nop, inget spännande och absolut INGET hände. Det var ju "bara" Rebecka. Hon sov gott på soffan, i alla fall om man ska tro henne, så sov hon gott. Själv nanade jag finemang! Som vanligt...

Bex tog Uno på en sväng ner till Varberg och jag la mig i soffan och somnade så gott, så gott... Igen... Höll på att öppna lite .rar-filer på datorn och det kan ju ta sin tid, därför somnade jag av uttråkning i soffan... Men vaknade till efter en stund och då var det dags att kolla på film! Happy feet, uppackad och klar! Bara "Press play" kvar. Helt okej, men ganska lång för att vara en barnfilm.. Hur som helst, visst var den okej. Lite väl moralig, men med tanke på hela klimatgrejen nu så är den väl mitt i prick och visst önskar man att människan tänkte efter lite mer. Men jag tror förfallet har gått för långt för att kunna stoppas. Jag hoppas ju självklart att jag har fel, men det kommer ta några generationer för att ändra vårat levnadssätt, och det tror jag inte Moder Natur har tid med... Tvärr... Negativ? Jag? Neeejdå, inte alls... Bara ibland...

Uppdatering: Idag fick jag kontakt med en tjej i Southampton som verkar helschysst. Hon är några år äldre, 32. Hon bor inte så långt från stan, bussen går utanför huset och stannar utanför skolan. Vi verkar ganska lika, i alla fall om man ska gå på vad hon har berättat om sig. Om hon tycker det är okej att jag inte kan flytta in idag, utan senare i augusti, så blir det nog att jag flyttar dit första terminen i alla fall. Funkar det blir jag kvar... Annars händer det INGENTING!!! Jag blir hysterisk! Vill ju bara veta vad som händer, jag vill skicka in papper till CSN och fylla i det som ska fyllas i och bli klar med allt som ska bli klart! Har kollat upp vad det kostar att skicka paket från Sverige till Southampton och det var inte så blodigt som jag trodde.. Suck... Vill NUUUU!!

Nu ska jag fortsätta titta på Jersey girl, ingen topfilm, men den funkar...
Tudiluu på er!

Inga kommentarer: