fredag 13 april 2007

Ajaj och bokval....

Okej, det blev träning och jag skyndade förbi Willy´s vid gymmet och köpte kycklingspett. Smaskade i mig nästan tio stycken. Kände att jag hade fått lite för mycket kyckling i kroppen, så det blev ungefär ett halvt spett över. Det var nån som var ganska snabb att roffa åt sig det. Ibland undrar jag hur normala katter jag har. En älskar vitlök och en älskar sweet chilli, är det verkligen normalt?? Hur som helst, sånna är mina katter och jag älskar dom ändå! Hihi...

Det tar på krafterna att ha ont. Har fått konstig träningsvärk på framsidan av vaderna. Längst nere nästan vid foten. Jag svalde smärtan och gav mig ut i morse. Jag gick i rask takt min lilla runda på 45 minuter. Träningsvärken på baksidan av låren gick över efter en sisådär 25 minuter, men framsidan vaden ville bara inte släppa. Det känns inte som benhinnorna, det bränner inte så där obehagligt. Det känns bara som man har ett förbannat ajigt blåmärke! Jaja, ska smörja på lite tigerbalsam, lägga på en varm vetepåse och krypa ner i sängen. Ingen morronpromenad imon och inget gymbesök heller...

Just nu känner jag mig ganska osammanhängade, känns som jag inte tänker som jag borde... Det är dags att gå och lägga sig. Jag letade efter en bok att läsa. Det är nackdelen med att ha många böcker man inte har läst... Att hitta en man känner för att läsa är inte lätt, speciellt inte när man haft turen att ha hittat så många bra olästa böcker hittills... Började på en ny igår, den var kass... Är livrädd att hitta en till som är kass... Så jag satt framför bokhyllan i 20 minuter, tittade, läste och funderade på vad jag ville läsa. Hittade en tillslut. Men jag kommer inte läsa den, inte ikväll. Ikväll ska jag lägga mig, släcka lampan och bara somna till radions dunka dunka... Kanske börjar på den nya boken imon istället... Eller så sätter jag mig framför bokhyllan och letar efter en ny bok, utan att ha gett den här en chans. Det är en hård värld vi lever i!

God natt och på återseende!

Inga kommentarer: