onsdag 11 april 2007

Det kliar...

Myggbett. Jupp, två stycken bredvid varandra. Rätt på det där sidofläsket som liksom nästan är omöjligt att bli av med. Dom har kliat och kliat, men jag försökt att låta bli. Det är nåt speciellt med dom första myggbetten. Dom kliar så man kan bli tokig, men när jag kliar på dom, så känns det inte som det kliar. Eller nåt...
Och på tal om sidofläsket som inte går att bli av med, jag ska allt ge det en match i alla fall! Morronpromenad idag jue. Nån ringde och tyckte det var dags att gå upp och gå ut och gå. Under två minuters samtal så fick jag höra: Har du gått upp? Gå upp nu! Ut med dig!! NUUUU!! Vad säger man då? Telefonsamtalet är över och rösten ekar fortfarande... Att somna om i det läget är en omöjlighet, tror jag... Och skulle jag mot all förmodan ha somnat om, kan du ge dig på att jag skulle drömt mardrömmar! Det gillar vi inte, så jag masade mig upp. Nu, 1½ timme senare är jag utmattad, mätt och nyduschad. Undrar om det är okej att nana en stund nu...? Kanske borde ringa rösten och kolla... Hmm....

Nackdelen med att gå upp så tidigt och vara klar för allt vad dagen har att erbjuda, är att dagen blir så lång... Fast den kommer ju ta slut tids nog ändå, inget varar för evigt. Jupp, så är det... Lika bra att sticka hål på bubblan med en gång, för er som fortfarande lever i en sådan tro...

Nu ska jag sätta mig i soffan, dricka upp mitt te och kanske titta på en film. Några tvprogram av värde och kvalite är det länge kvar tills dom börjar. Och gissa vad! Idag ska jag tillfredställa mitt Grey´s Anatomy-sug med ett helt nytt avsnitt! Nu har jag nått att se fram emot jue..

Ha det så bra så länge, så hörs vi snart igen!!
Kram kram

Inga kommentarer: