lördag 7 april 2007

Påskafton!!

Hej hopp! Idag är det påskafton, så Glad Påsk! Det blev ju inget skrivet igår. Fick fundera lite själv innan jag hade koll på varför, men kom ju på att det var lite släktträff jue! Vi var massa generationer som träffades. Hela fyra stycken! Det var riktigt trevligt, släkten är ju alltid släkten, så det är ju lite halvtråkigt, samtidigt som det är skittrevligt när man väl är där... Trodde inte det skulle bli så sent, men var inte hemma förrän vid 21. Vi började prata lite om pingvinfilmerna som finns, Pingvinresan och Happy feet. Jag hade inte sett nån av dom och det var nästan ingen som hade sett Pingvinresan, så den petades in i DVDn och så blev det moviedags efter middagen. En sån härlig film. Ingen actionrulle, kanske, men världen är inte alltid action. Tänk dig att dom där små varelserna, med dom minimala benen går 20 mil för att para sig!! Sen stannar gubben där med ägget, medans tanten går och äter upp sig för att göda bebisen. Lagom till bebisen kläcks kommer mamsen tillbaka med magen full av mat. Då kilar papsen iväg för att äta upp sig lite igen. Och dom ränner fram och tillbaka hur många gånger som helst, kändes det som. Och glöm inte att det är 20 mil till havet, så dom går liksom 40 MIL tur och retur!! Vem f-n hade kravlat sig 20 mil för att få gänga och sen hela vägen tillbaka för att äta lite och sen gå HELA VÄGEN TILLBAKA?! Och vilken karl hade stått med ett ägg mellan benen i 40 dagar, i snöstorm och mörker, utan mat på hela tiden..? Och den lilla skvätten mat som finns kvar, är till bebisen.. Verkligen tappra djur, det där...

Nu har jag fixat Happy feet också, så den ska jag nog titta på ikväll. Fast det hänger ju lite på om Rebecka orkar med att titta på datorskärmen... Hon kommer hit en sväng sen och då blir det ananaspaj och glass i stora lass! Och så har hon inte sett Hipp Hipp, så det ska tittas på skånsk humor en liten stund också...

Idag har det inte hänt så mycket. Var inne och tränade en sväng. Inte så regelrätt, men jag var där, jag gick massor på löpbandet och jag körde lite ben, axlar och armar... Och så klart hittar man ju i alla fall nån att titta på, en liten hunk... Mhmm, en grabb jag inte sett på länge. Men det kan bero på att jag sällan är där på eftermiddagarna. Dom borde sätta upp lite posters på lite hunkar, så man inte tänker på att det ibland är lite tråkigt att träna. Att man har nåt att titta på mellan seten... Tror jag ska lägga en liten lapp i idélådan... Hihi...

Nu ska jag diska undan, så det finns bestick när det ska ätas paj i stora lass! Hihi...
Självklart så ska ju Mr Molle krypa ner och lägga sig i mitt knä, framför datorn. Har kort på det och ska vilket decennium som helst flytta över till datorn, så ni får se hur tolerant jag verkligen är!

Kram kram och Glad Påsk igen!!

Inga kommentarer: