onsdag 11 april 2007

En dag till har passerat...

God afton eller nåt i den stilen. Klockan är mucho och det är dags att sova för en stund sen. Har suttit i telefon en stund och därför inte kunna skriva. Man vill ju inte vara oförskämd jue! Nu ligger luren på laddning och jag har gjort mig nästan helt klar för en djupdykning mellan lakanen. Bara linserna kvar...

Dagen idag började lugnt och skönt. Väcktes ruskigt tidigt av en kelen katt, men efter att ha kastats ner till fotänden några gånger, gav hon upp och gick och la sig i sin balja. Jag somnade om och drömde den sjukaste av drömmar. Tänk vad en trip down the memory lane kan röra runt bland minnena!! Drömde om Brighton, jag träffade Lubi, mitt gamla gym hade blivit ett galleri och det hade skett både en och annan förändring, samtidigt som allt var precis som det var då! Helt sjukt! Men jag vaknade till i alla fall och låg och lyssnade på det sista av Morrongänget när det ringer på dörren!! Hallå!! Vem ringer på min dörr en vardag klockan 10!? En hel del människor rann genom tankarna, men ingen av dom skulle ju titta förbi utan att ringa först. Eller? Det har ringt oanmälda människor på min dörr innan och då var det inga trevliga nyheter som förmedlades. Tanken slog mig att historien skulle upprepa sig. Illa... Men ganska snart kom jag ihåg att jag fick ju en lapp om att dom skulle fixa nya antennuttag för vi ska få Com Hem här i området. Puh... Upp, på med morronrock, öppna dörren och ursäkta sig för att läget var som det var. Vem som ringde på dörren eller hur han ens såg ut, fråga inte. Linserna låg ju i sina små vattensängar...

Han slank ut genom dörren lika tyst och försiktigt som han gått in genom den fem minuter tidigare. Morronpromenad var inte att tänka på, klockan var ju mitt på dagen! Då går man lunchpromenad och det har jag hört att det inte alls är lika givande, så det hoppade jag övar. Jag åkte på lunch med Bex och smaskade kinamat en stund istället. Som tröst för att det inte blev nån promenad, tog jag en cola till maten...

Hem, vila lite framför tvn. En lur efter maten är aldrig fel. Jag masade mig upp vid 16-tiden för att packa min träningsväska och väntade på att Bex skulle komma förbi, så jag kunde köra Uno till gymmet. Det blev ett långt konditionspass och lite ryggövningar. Istället för att sitta och bli kall i väntan på en spåris som aldrig vill dyka upp, så gick jag hela vägen till stationen. En promenad på sisådär 30 minuter. Lägg till dom 50 minuter på löpbandet, så har jag nog tjänat in den där morronpromenaden... Ialla fall intalar jag mig det...

Imon är det väckning 0800 för en morronpromenad. Det är om 6 timmar och 20 minuter, så jag antar att jag säger tack och hej för den här gången. Hoppas alla sover gott!

Kram kram

Inga kommentarer: