söndag 22 april 2007

En helt vanlig lördag...

Kom att tänka på en grej när jag tittade i kalendern idag. Jag är numera officiellt inte sambo längre. J har nu ändrat adressen och jag kan ta bort hans namn på dörren. Vad konstigt det kommer se ut att bara se sitt eget namn igen, inte två namn... Men det är ju bara för några månader. Om drygt tre månader, så står inte ens mitt namn på dörren. Eller det får väl stå kvar, men jag kommer inte bo här då. Då bor Lousie här. Jag har äntligen flyttat till England då! Jippie!! Har suttit och tittat på olika siter på nätet om Southampton, olika butiker och hur långt det är till skolan från där jag ska bo och sånna grejer. Jag kan verkligen inte beskriva i ord hur kul det ska bli! Hur mycket jag ser fram emot det här! Det kommer bli skittufft att plugga på ett annat språk, men med tanke på mina engelska-kunskaper, jag vill inte skryta men..., så tror jag inte det blir några jätteproblem...

Får se när jag ska åka över, om det blir nu i maj eller när det blir, om jag kanske ska träffa en tjej som är från Sverige, men pluggar i Skottland. Hennes kille är från Southampton och hon skulle svängen om där innan hon åker hem till Sverige över några veckor. Hade varit kul att träffa henne, eftersom vi har pratat lite på MSN. Men vi får se. Det hänger ju lite på Becka om när hon kan åka och om hon vill följa med. I och för sig så tror jag hon vill följa med, men det hänger ju lite på jobb och pengar och tid och sånna grejer... Allt ska klaffa liksom...

Annars idag har det inte hänt så mycket. Mest softat, kom isäng sent igår. Satt ju uppe med min snabba dator och surfade Southampton-information jue! Så idag är jag lite mör... Först och främst ska jag fixa med maten som blev över idag, göra små matlådor till veckan som kommer. Ska bli lite duktigare när det kommer till kosten. Har börjat äta ordentlig frukost igen i alla fall. Alltid något. Havregrynsgröt med linfrön och precis när gröten är klar, så häller man i lite linfröolja. Serveras med hemmagjord jordgubbssylt och ekologisk mellanmjölk. Sylten är gjord på osockrade jordgubbar, mixade med lite honung. Himla smarrigt, kan jag lova! Hade varit lite mer ultimat med en apelsin eller nåt till, men jag är en bit på väg i alla fall...

Nu är det dags att börja tänka på sängen...
Hörs imon!
Kram kram

Inga kommentarer: