fredag 27 april 2007

En helt vanlig dag

God afton! Fredag igen... Vart tar dagarna vägen?? Jag sitter och funderar på vad man kan kasta ihop av det som finns i skåpen, hungern börjar sätta in... Det får nog bli nudlar... Tråkig fredagsmiddag, men har man lördag varje dag så känns det lite som det kvittar att det är fredag idag.
Och så har jag en katt som gärna vill vara med och skriva. Han fattar inte att han faktiskt inte får plats, utan tar sig plats. Jag undrade lite varför det inte blev nån text, men står nån på radera-knappen, så blir det inte så mycket skrivet. Så, nu la han sig på magen...
Jobbigt då att jag ska resa mig snart för att fixa nudlar... Hmm...

Dagen idag har inte inneburit nåt spännande änsålänge. Jag tog en sväng ner till mor, som bjöd på lunch. Och så hämtade jag biljetterna till England. Jag har ingen egen skrivare, utan måste förlita mig på att nån annan har... Sen sprang jag på min fd styvsyster på lilla torget! Alltså, det är ju över 10 år sen vi träffades!!! Skithäftigt! Vi har ju hörts av via mail och sms, men inte mycket mer än så. Men det var riktigt kul att träffa henne!! Vi bestämde att höras och träffas innan jag påbörjar mitt brittiska äventyr, hoppas det blir av! Men tillslut var jag tvungen att bege mig och hon med. Jag sprang om posten och postade lite post till Mr J. Antagligen sista gången, då han har ändrat sin adress. En sväng om Kungsmässan och jag var hemma igen. Farmor skulle ringa, för vi skulle ut och köra lite. Jag måste ju känna till bilen lite då jag ska köra till Hjo imon. Det ska bli spännande. Jag och farfar har ju inte riktigt samma syn på växling och så. Farmor är mest bara rädd hela tiden, så jag kommer nog sova gott imon natt. Susanna för köra hem, tror jag...

Nu ska jag susa iväg och koka nudlar. Det blir nog ett eller två kycklingspett till det.

Kram kram och trevlig fredag!!

Inga kommentarer: