torsdag 19 april 2007

En aktiv dag

Idag ska jag försöka fatta mig kort, får se hur det går... Hm..
Jo, jag bröt ju godisgrejen. Dealen jag hade med mig själv brast ju fullkomligt när jag hade choklad hemma. Tokigt! Men nu är det slut. Tyvärr har jag dock dom sex chokladmuffinsen med vanlijcreméfyllningen kvar... Och dom tänker inte jag äta, då jag snart ska krypa ner i lakanen...
Idag har varit en aktiv dag. Först var den inte aktiv, men den blev. En promenad över stan till min terapeut. Jag behöver inte gå dit längre, men jag är lite rädd för att klippa bandet... Det känns som när man skulle cykla utan stödhjul eller utan att nån höll i cykeln, eller när man flyttade hemifrån och man själv var tvungen att fixa med tandkräm och toapapper... För er som inte flyttat hemifrån ännu, det ingår INTE i hyran, bara så ni vet... Men jag antar att jag ska klara det. Utan terapi, alltså... Jag har fixat det som tokade och idag kändes det till och med okej att åka ut till graven utan att jag behövde fundera på vad jag känner längre... Papsens, alltså...
Farmor lät mig köra. Grejen med två kvinnor i en bil i trafiken var inte så farligt visst. Hon hade dock fått en ordentlig tillsägelse från Farbror Henrik om att hon skulle vara snäll och inte så hispig... Så det gick bra. Hon till och med verkar gå med på att jag kör till Hjo nästa helg när Faster Ulla-Stina fyller 60. Förändringens tid är här!!
Fick god mat också, inte bara en tripp till Onsala, utan GOOOD mat också! Det är nåt speciellt med gamla och deras mat. Den är alltid så förbannat god! Den maten som äldre ofta lagar är ju långkok och hederlig husmanskost. Min kusin sa alltid att det var så gott att äta hos mormor, för hon lagar gammal mat. Och med det menade hon kött och potatis med sås och gelé och kokta morötter och ärtor och sånt... Och köttet kan du ge dig på att mormor var uppe med tuppen för att koka, om hon inte gjorde det igår. Så på sätt och vis är det ju lite gammal mat... Man kan sammanfatta uttrycket med att gammal mat är sån där mat som vi yngre tålamodslösa yngre generationer har ork eller tid att tillaga...
Hur som helst, fick inte "gammal mat" idag, det blev fisksoppa. Men hon hade gjort själva soppan imorse, så den var inte helt purfärsk...

Så, nu ska jag sluta muttra. En liten grej bara, nej, jag har inte slutat kolla på Grey´s, jag bara inte känner för att tjafsa om alla McHunks längre. Det händer så mycket och ändå så lite i den serien, men det är en drog för mig och jag kan inte leva utan den. Därför blev jag väldigt glad när jag hörde att England ligger en säsong efter oss. Dom har precis fått bekanta sig med Dr McSteamy. Och jag kan fortsätta med att glutta där, utan att missa ett endaste avsnitt! Jaja, man kan ladda ner, men det är inte samma grej...

Sitter och planerar in en liten resa över för att känna lite på stan och så där... Se så det funkar med Bex och så... Försöker locka med Becka över. Från och med nu så kommer det att bli så här: Becka=Rebecka i Sverige och Bex=Rebecka i England. Inga oklarigheter om det, hoppas jag! Nu ska bara jag hålla reda på vem som är vem... Det kan bli jobbigare..
Men ska Becka följa med, så måste ju Bex tycka det är okej också... Det är ju ändå där vi ska bo i så fall... Ska bearbeta Bex imon och sen fortsätta locka Becka när det gått igenom med Bex. Börjar det bli jobbigt? Okej, ni får natten på er att smälta det hela. Imon räknar jag med att ni har full koll på det hela!

Ha en bra natt!
Kram kram

Inga kommentarer: