onsdag 25 april 2007

GODISSUGEN!!!!!

Idag är det jobbigt, ändå inte... Jag har nu klarat två dagar utan gotta. Nästan.. Såvida man inte räknar med cola då...Men jag har inte gått och köpt godis, även om jag var och fortfarande är, väääldigt godissugen. Jag sitter faktiskt och funderar på att gå ner till ICA och köpa sånna där härligt goda chokladmuffins med vaniljcrémesfyllning!! Mmm.... Men hittills så har jag inte orkat masa mig ur soffan. Ibland är jag glad att jag inte har bil, eller nån att skicka iväg ner till affären.

Men det bästa dock är att jag var faktiskt på ICA idag. Min moster har börjat jobba där och jag tänkte titta förbi och säga hej hej på hennes första dag. Men jag såg henne inte. Jag undrar om min intensiva jakt efter henne var det som gjorde att jag missade mitt godissug, köpte en flaska active Nouveau hallon/melon och gick hem. När jag kom hem insåg jag att jag missade det viktigaste, lite choklad...

Och att Du är vad du äter enbart visar godis, choklad, ostbågar, läskeblask, bullar och bakelser dom första 10-15 minuterna, det gör inte saken lättare! Men jag har inget hemma, ingen sylt eller grädde, så jag kan inte göra våfflor, jag har ingen chokladpuddingpulver, jag har ingenting hemma!
Och fortsätter jag skriva om det, så kommer jag inte klara mig, utan MÅSTE ner och handla.... Håll tummarna att jag klarar mig!

Nu ska jag ringa farmor och höra vad som händer i helgen. Faster fyller jämnt och vi ska överraska henne. Men när, var, hur och VAD ska man ha på sig? Jiiisus, alltså, mycket att tänka på...

Ta hand om er nu och kram kram!

2 kommentarer:

Mikael sa...

Fan, Jessica. Du som verkade så redig med ätandet och så back in the PDahl-days...

Jessica sa...

Alla har vi våra brister, det gäller bara att ha dom under kontroll... Ibland går det bra, ibland brister det!