måndag 16 april 2007

Ännu en måndag...

Måndagen den 16 april har gått till historien. Det är ingen dag man behöver berätta om för kommande generationer. Det har inte hänt nånting jue... Eller jo, tågen var inställda idag. Några stycken i alla fall. Första dagen på väldigt länge som jag fick för mig att åka in till gymmet innan det blev för mycket folk. Jag hoppade på bussen här utanför, stämplade alla fem kuponger det kostar för att åka in till stora staden. Jag tränar utanför stora staden, men jag måste betala fem kuponger ändå. Hur som helst, när jag sätter foten på perongen nere på Kungsbacka station, så hör jag en röst i högtalarna som påpekar att tåget är inställt. När jag går in på Pressbyrån, säger tjejen i kassan att detta är det tredje idag som är inställt. Och eftersom jag har tålamod som få, så tar det inte två sekunder innan jag fått iväg ett sms till Becka om vi ska äta lunch. Så klart hon vill! Så vi tar oss från skilda håll och sammanstrålar på Fyren. Ja, Linda, vi åt på Fyren. Fast jag hoppade Thai chicken och tog en Räkröremacka istället, du vet den på det grova brödet med röra som antagligen innehåller mer majjo än en tub majjo... Hoppas du hittar tillbaka till lilla Kungsbacka innan hösten, så vi kan ta en lunch innan jag flyttar! Jag kan skicka över en vägbeskrivning annars... Hihi... Hur som helst, sidospår... Men jag och Becka sitter och äter i godan ro och jag hör hur det pinglar till på stationen och fler tåg är inställda... Det slutar med att Becka erbjuder mig Uno. Ja, jag skulle få köra Uno igen.. Jag gillar Uno, jag tror att vi kan bli bra kompisar. Han har i alla fall slutat stöta på mig så mycket... Hihi... Jag passade på att handla lite på ICA Maxi, härligt att slippa släpa påsarna på tåget!

När jag väl kommit hem, kom jag på att jag inte hade full koll på receptet som jag tänkte laga ikväll, så jag insåg när jag kollade det att jag inte hade allt hemma ändå jue... Så jag lufsade iväg till lilla ICA Kvantum här hemma. Tre saker skulle jag ha. Jag hade skrivit upp det på en lapp! Tre saker är svårt att komma ihåg. Eller med lappen blev det ju fyra saker. Min hjärna slutar komma ihåg efter tre saker, så jag glömde lappen hemma. Puh, jag hade alla tre sakerna i minnet och skrev snabbt in dom på mobilens kom-i-håg. Alla tre sakerna kom ner i korgen och jag lufsade till kassan. Lite sinnesförvirrad och halvdöv, trodde jag kassörskan sa 54.50:-, så jag började fundera på var resten av pengarna på hundring tog vägen. När jag efter några förvirrade sekunder tittar på kvittot så stod det ju 84.50:-. Tokigt värre! Jaja, jag skulle plocka ihop mina varor, MEN DOM VAR BORTA!!!! Hallå?! Tre varor, puts väck! Hur gick det till? Jag har liksom aldrig varit med om att nån annan har tagit mina varor, men nån gång ska ju vara den första... Så jag rände efter dom som stod före mig i kön. Dom var i en diskussion med hon som stod före dom, för dom trodde ju hon hade glömt sina varor... Rörigt värre! Nu så här i efterhand, så undrar jag om dom såg paniken i mina ögon eller om det var nåt jag inbillade mig... Paniken i blicken, alltså... Jaja, slutet gott, allting gott...

En helg annan grej, men måndagar är inga roliga dagar. Det är inget på tv. Klart, CSI är alltid okej. Och så började det en ny serie idag. Jag tittade lite granna på den när jag pratade med mor. Men det är inget Scrubs och repriserna av NCIS är slut. Det blir inget mer NCIS för den här säsongen... No more mr special agent DiNozzo... Snyft... En bild hade varit på sin plats, men jag är för lat för att leta fram en just nu... Kanske lägger in två imon istället...

Nu ska jag lägga mig i min soffa och flippra fram och tillbaka bland tvkanalerna tills jag tröttnar och går och lägger mig och läser istället... Det borde gå fort, det är ju inget att ens nästan titta på!

Så Hasta la vista tills imon!
Kram kram

Inga kommentarer: