tisdag 9 september 2008

9 september 2008

Så har en ny dag passerat. Det är lite tråkigt att det inte händer så mycket. Eller ja, jag tycker inte det händer så mycket i alla fall...

Idag har jag inte gjort så mycket, pillat vidare med det som behövs göras med mitt rum, funderat på vad som kanske behövs och var jag ska göra av alla olika prylar jag har. Jag har rensat ur min garderob lite grann. Inte så mycket, men lite. Ett steg på vägen... Jag har pusslat med böckerna, så just nu, så behövs det bara en bokhylla. Den andra får monteras ihop när det behövs. Tills dess får den ligga under sängen i delar och vänta.

Så hur är det i det nya huset? Det är fortfarande svårt att komma in. Frågar jag något om någon, så blir genast trejde person inblandad för anekdoter till innan. En tjej är extra svår att komma i kontakt med. Jag försöker verkligen få kontakt, fråga om hennes jobb och sånt, men hon blandar alltid in tredje person och tar upp sånt som varit. Lite som att visa att du är ny här, så håll dig åt sidan. Men vi får se, jag är med och försöker vara social. Lägga in en kommentar här och där, men det är verkligen inte lätt!

Ikväll när vi satt och pratade efter middagen, så kändes det lite som att jag var mest utfyllnad. Det känns ibland som om jag bara är på besök, eller vad man ska säga... Men, återigen, vi får se vad som händer. Det känns bra med rummet och huset i stort, resten får komma efter hand...

Nu ska jag titta på One tree hill, Army wives och Gossip girl! Det bästa med hösten, alla tv-premiärer!! Hihi...

Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: