söndag 28 september 2008

27 september 2008 del 2

Sitter i soffan och slösurfar, tittar på slutet på Sagan om Ringen och väntar på att filöverföringen mellan min "nya" och "gamla" dator ska slutföras. Det är drygt, men det har ändå gått hyffsat fort. Det luktar bak, E har bakat choclate chip cookies. Dom blev faktiskt riktigt goda! Sista omgången är fortfarande i ugnen. Jag har poppat popcorn. Har varit sugen på det några veckor nu, men glömmer alltid köpa när jag är i affären. Idag kom jag ihåg. D och JD sover, M packar för att åka till Birmingham en vecka på utbildning. Det är faktiskt riktigt härligt att bo här.

Det bästa är nog att J1 är hemma i Tyskland ett par dagar, det gör att jag kan lära känna M lite bättre. Hon håller sig gärna undan och om hon är pratig, så är det oftast när JW är i närheten. Dom verkar vara riktigt bra vänner, så det är svårt att lära känna dom. Jag och JW har lärt känna varann för hon är lättare att komma inpå. Och så brukar vi ha sällskap upp för trappan när vi ska gå och lägga oss och sitter ofta kvar och pratar lite till. Men tack vare att JW har varit borta en vecka snart, så har jag lärt känna henne med. Hon är faktiskt riktigt trevlig när man kommer lite mer under ytan. Hon har bara ett sätt som kan vara lite avskräckande... Eller vad man ska säga...

Anledningen till detta inlägget är mest att jag satt och funderade på varför jag inte gick och la mig. Sitta här halvtrött när man ska jobba imon och bara flumma runt på internet utan mål... Meningslöst. Men så började jag fundera lite på hur vi har det här i huset och det är faktiskt hemtrevligt. D är störtskön, verkligen! Hon bokstaverade sitt efternamn för mig för att jag skulle kunna adda henne på Facebook och hon kunde bara inte sluta skratta! Och hur kul är det egentligen med att bokstavera sitt efternamn?! Ja, hon var så övertrött så det gick knappt att prata med henne. Nu sover hon gott! JD är nere och smakar på kakorna nu, antar han vaknade av den underbara lukten i huset. Tänk om det hade varit morgon och man vaknat av doften av nybakta scones... Härligt... Kaffe och rostat bröd går också bra att vakna till i och för sig...

Nu ska jag gå och göra mig iordning för sängen, 20 minuter kvar på Sagan om Ringen och det är bara några filer kvar på överföringen. Det är dags att sova!! På riktigt... Inget Bones ikväll. Tar det imon...

Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: