måndag 8 september 2008

8 september 2008

Så måndag i det nya huset, folk åkte till jobbet och kvar blev jag och Luke. Han heter något annat egentligen, men det är hans engelska namn. En vacker dag ska jag nog lära mig hans riktiga namn också, tills vidare, så blir det Luke... Jag tror i alla fall att det var det han hette. Jo, men man kan säga att det är rätt mycket nytt och lite kaotiskt i mitt huvud. Jag ska fixa iordning med mitt rum, sortera ut vad som ska stanna och vad som ska slängas, jag lär mig hur tvättmaskin, torktumlare och diskmaskin funkar, jag lär mig var allt finns i skåpen och jag lär mig namn... Namn som jag har så tokigt svårt för. Såvida inte en person gör stort intryck, vill säga. Men ibland räcker inte det heller...

Hur som helst, så börjar jag komma i ordning. Jag har nog bara en påse med kläder kvar, sen är allt klart. Jag ska tvätta det som luktar konstigt, annars hamnade det mesta i garderoben med en gång. Jag har kollat lite på internet och det verkar som det ska ta ganska lång tid innan möglet sprider sig luftvägen till kläder. Fast alla underkläder och strumpor är tvättade, där tar jag ingen risk!

Så vad har hänt idag? Jag och P har varit på en fotosession här i Soton. Det var kul! Man fick handmassage, ansiktsbehandling, blev sminkad och ordnad i håret. Efter det fick man ta foton med riktigt duktiga fotografer. Efter det så blev man erbjuden att köpa fotona man tagit, men ujuj, vad dyrt det var! Hade det inte varit för att man är fattig student, så hade jag nog köpt dom allihopa, men nu är så inte fallet. Jag ska dock försöka spara ihop lite pengar och gå tillbaka och ta nya foton. Lägga lite mer energi på kläder och sånt, så man inte kommer dit nyflyttad med skrynkliga kläder... Men det var skitkul!


Jag tog en bild när jag kom hem på sminkningen. Kanske inte ser så mycket ut här, men jag har också provkartan på alla fotona. Men man ser inte så bra, ska se om jag kan scanna in några av dom och lägga upp här på bloggen. Ska se vad jag kan göra!

Inga kommentarer: