lördag 13 september 2008

12 september 2008

Det har varit en lång dag idag, inte för att jag gjort så mycket mer än betalat min studieavgift. Inte hela, bara halva, men det var mycket pengar det med!! Sen har jag varit och fått idrottsmassage. Och när man har fått det, så blir man ganska trött. Det är en ganska stor process i kroppen och det frigörs ganska mycket slamprodukter ifrån muskler och vävnader i allmänhet, därför blir man trött. Så jag kom hem, åt några mackor, pratade lite med Saurabh, Eleo's pojkvän (Jag lovar att klargöra vem som är vem när jag väl kommer in i det helt själv, det flyttar ju in ett nytt par imon...), sen gick jag upp på mitt rum, surfade runt lite på nätet. Kände att det var dags för en dusch och sen kröp jag ner i filten och läste lite i min bok. Jag vaknade av att det lät som nån försökte riva huset!! Öppnar försiktigt dörren och inser att huset är fullt av ägare! David och Sonia och deras son Sean hade invaderat huset.

Dom höll på att städa och fixa och dona för dom som flyttar in imon. Jag undrar jag hur mycket dom städade inför min inflyttning, med tanke på att jag hittade en psalmbok, en påse med gammalt proteinpulver och en tandborste i byrålådorna här. Och så undrar D varför man är så trött och frusen när man kommer ner och säger hej. Alla vet ju hur det är att ligga invirad i en filt och snusa lite på kudden. Det är varmt och skönt och man riktigt hör hur höst och vinter rusar fram utanför. Klart man inte vill vakna till dammsugare och slipmaskiner. Dom stannade bara 5 timmar, inte så farligt... Hmpf...

Så det gjorde väl att kvällen genast blev mycket längre. Dom är lite udda typer, dom där två. Sonen verkar ha lite mer koll på läget, undrar hur han blev normal med sånna föräldrar. Fast, then again, alla har vi föräldrar och vet precis hur det är! Inget sagt, inget nämnt!

Nu har jag och Eleo precis tittat på Just married och den är lika kul varje gång. Gillar hur Ashton spelar galen! Scenen när han jagar Peter runt i hotellet med en eldgaffel.. Oslagbar!!

Nu är det sova som gäller. Imon klockan 10 poppar det upp ett par från Frankrike. Och innan dess kommer David och Sonia med tillhörande son hit för att fixa med det sista. Sonen ska surfa internet och föräldrarna ska pyssla och så... Själv ska jag titta på när Marta shoppar! Jippie!

Och i slutet på nästa vecka, så finns det nog en kaviartub eller så och väntar på mig i brevinkastet!! Hihi... En ängel levererar efterlängtade varor till mig. (Hoppas teatern var bra!) Idag dök det upp två påsar Gott&Blandat lakris... Mmmm... Dom ligger och väntar på mig. Dom ska avnjutas nästan heligt i rätt stund. En stund när allt känns jobbigt och man bara vill att allt ska vara som det alltid varit! Skolan börjar om två veckor, kanske blir det då? Hmm...

Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: