torsdag 11 september 2008

11 september 2008

Hej hej!
Idag har jag slappat, jobbat, ätit underbart god, hemmalagad indisk mat och är nu snart redo att krypa ner mellan lakanen, för att imon vakna upp och promenera iväg för att få en helkroppsmassage, modell idrott. Mmm... Just nu kan livet knappt bli bättre. Visst kan det alltid bli bättre, men frågan är om man orkar med bieffekterna av att livet skulle bli bättre än vad det är. Hmm... Ne...

Annars har det ju inte hänt så mycket mer sen sist. Var med och inventerade igår. Kan säga att jag har varit med om mer rutinerade inventeringar än så, även om vi i par på den tiden satt och räknade skruvar i en ask... Varför vi skulle vara där i 4½ timme och rulla tummarna, det har jag fortfarande inte luskat ut och kommer nog aldrig riktigt fatta heller. Men det var extra pengar, utan att knappt lyfta ett finger. Nu har jag råd att köpa en ny madrass och några böcker som verkar riktigt bra! Här är bra läs-miljö, så det blir nog mer läst här än det blivit innan. Hoppas jag kan vara rutinerad nog att plugga mellan 8-18, sen gå hem och vara ledig efter det. Den som lever får se.

Nu ska jag göra mig nattaklar, krypa ner i sängen och läsa lite. Eller kanske kolla nåt avsnitt med Bones... Har hela säsong 1 och 2 färdigladdade, bara frågan om tiden att kolla på dom... Hmm...

Bilder på mitt rum kommer. Ska bara vänta på att N ska hämta sina grejer, så det inte ser så överpackat ut... Hihi...

Och idag minns vi ju två stora hemskheter som hänt dom senaste åren. Först och främst minns vi mordet på Anna Lindh. Och något som ingen av oss någonsin kommer tillåtas glömmas, då orden nine eleven är som inbrända i vårat minne. Tiden går fort. 11 september 2001, 7 år sen. Mamma med panik i rösten: Nu är det dags för tredje världskriget!! Overklighetskänslan av att se ett plan flyga rätt in i en byggnad. En stund senare se nästa flygplan komma. Fortfarande har jag svårt att smälta bilderna i minnet, att det inte var på låtsas, det var ingen film. Helt sjukt!!

Låt oss tänka på något roligare, kanske julen som närmar sig...? Med stormsteg...

Sov gott!!
Kram kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA! DAMN! två ovh två och räkna skruvar i askar...shit... Lyckliga jag hade förträngt detta. Grov skruv....liten skruv...grov skruv.. *Jäger sätter på Rammstein*...grov skruv....liten skruv...*McDonalds*... GAH!

Jessica sa...

Jupp, det var tider... Glömmer det aldrig, om jag minns det med värme, även om det var drygt ibland... Och även om jag kanske inte saknar inventeringen som sådan, så saknar jag det lite grann...