tisdag 2 september 2008

2 september 2008

Fortfarande inga pengar på kontot... Oron gror, men det står ju 3-4 dagar på bankens hemsida och idag är dag 2. Så visst överdriver jag min oro lite granna.. Men det ska bli skönt att flytta härifrån. Min tröja låg på sängen när jag gick ner på stan idag. När jag kom hem efter 3-4 timmar, tog på mig tröjan och den var fuktig. Som om den blivit halvdåligt torkad i tumlaren eller nåt. Fast nu har mitt rum stått i tvärdrag hela dagen och bara för att visa att jag inte är den instängda typen, så har jag nu suttit med öppen dörr hela kvällen. L har varit och torkat sina handdukar på tvätteriet idag, på vägen hem sprang hon på J, från jobbet, som har varit här ett tag och dom har lagat middag, riktig risotto med buljong, vin, och allt annat som man ska ha i äkta risotto. Det luktar underbart gott, men jag är inte hungrig. Det är som mitt undermedvetna inte tillåter mig bli hungrig, för jag kommer inte få smaka ändå. A kom precis hem från jobbet och är hungrig som en varg verkar det som.

Det är väl en av anledningarna till att jag är så grumpen, jag äter alldeles för dåligt. Jag får i mig näring och dom nödvändiga kalorierna, men det kostar på och det är inte alltid hälsosamt. Jag hoppas att jag ska få ordning på min kosthållning i det nya huset. Att dom håller sig till sina hyllor i skafferi och kylskåp, så man vet hur mycket man kan handla hem utan att komma hem och inte få plats för att nån har storhandlat på Sainsbury's online....

Förhoppningsvis så sitter pengarna där dom ska imon och jag kan ringa och få hyresvärdarnas kontonummer och föra över pengarna till dom, så flytten blir av på lördag som tänkt. Håll tummarna!!

Förresten, nu är det HÖST!!
Igår hade Gossip Girl och One tree hill premiär i USA och båda avsnitten är på nedladdning!! Åhhh, vad jag har längtat! Från och med igår och till mitten på oktober, så är det premiärer som avlöser varandra!! Jag är som ett barn på julafton, jag vet, men det är såååå kul!!

Nu ska jag packa ihop mina bokhyllor och lite krafs på mitt skrivbord!
Kram kram

Inga kommentarer: