lördag 13 september 2008

13 september 2008

Okej, sitter i köket/vardagsrummet i det nya huset. Jag har precis avklarat min middag till husets invånare och alla var mätta och glada. Så började vi prata lite om att hyresvärdarna är här hela tiden och att deras son eventuellt ska flytta in några veckor eftersom hans internet inte funkar hemma hos föräldrarna. Stämningen blir lite upprörd och så och jag anar små hintar om att dom börjar tröttna på att bo här och funderar på att flytta. Jag trodde det var den franska tjejen och hennes kille, men det visade sig att det rör sig om allihopa!! Hur kändes den? Jo, den träffade ganska bra mitt i magen...

Men dom började prata om att hyresvärden måste lämna depositionsavgiften till tredje-man och lämna bevis till mig, i det här fallet. Om han inte visar upp bevis på det inom två veckor, är han skyldig att betala det tredubbla tillbaka. Detta är invecklat, så läs noga...

Hur som helst, ingen av tjejerna här har fått ett sånt bevis, så när min tid har gått ut (ja, dom är snälla nog att vänta tills mina två veckor har gått), så ska vi alla gå till Sonia och David och ifrågasätta var vårat bevis på tredje-man är och om dom inte kan bevisa nåt, så ska vi ha ganska mycket pengar... Dom andra såg på mig att jag kände mig lite obekväm, sitta där och lyssna på hur dom planerade att flytta ut och så. Fast jag tror, och hoppas, att dom känner att jag är en i gänget redan. Dom sa i alla fall att dom ska vänta på att mina två veckor och att dom skulle hjälpa mig med allt. Jag hoppas att dom tar mig med sig när dom flyttar ut. Det blir inte än på några månader, men ändå, det känns inte bra just nu...

Jag som hade annat att skriva om idag, får se om jag orkar skriva ett inlägg till ikväll innan jag ska nana... Den som lever får se!
Nu ska jag försöka att ha kul och inte oroa mig för vad som ska hända sen. Men det skulle vara f-n också om det ska skita sig nu. Det känns ju faktiskt bra med dom här tjejerna!! Och Saurabh... Hihi... Jaja, en presentation kommer nog imon. Ska försöka orka med det...

Ha en härlig kväll!
Kram kram

Inga kommentarer: