måndag 29 september 2008

29 september 2008

Första riktiga skoldagen är avklarad. Kanske var jag lite för kvick när jag anade att det här året skulle bli ett bra år. Första dagen och kanske var folk bara lite exalterade och uppskruvade, men jag fick ingen positiv känsla alls... Nästan... Men jag funderar inte så mycket mer på det, tror jag. Det blir som det blir. Jag tar det som det kommer, och jag har ju ändå för avsikt att sitta på biblioteket om jag inte måste jobba, eller laga middag hemma. Om jag sitter ensam eller med nån annan, det är strunt samma. Jag klarade förra året finemang, så jag ska nog fixa detta med!! Är man bara postivit och optimistisk, så löser det sig! Eller hur?

Idag är det min tur att laga middag. Det är faktiskt riktigt kul att laga mat till så många. Det blir lite storköksvarning ibland när man lagar mat i flera former och kastruller, men det gör också att man vågar testa på lite kuligheter. Idag ska jag för första gången laga Risotto. Riktig Risotto, sån med vin och buljong som ska koka in och med parmesan-ost. Det ska bli lite spännande och se hur det går. Alla är inte hemma idag, M åkte till Birmingham igår och J1 är fortfarande kvar i Berlin. Men hon kommer hem imon. Det känns nästan lite tomt när dom är borta...

Nu är det dags att börja med maten! Em kommer hit och äter också, tänkte passa på att bjuda tillbaka och så blir det en mjukstart med alla namnen...

Ikväll är det också Freshers Ball. Några i klassen ska gå, några jobbar där och J2 och D ska dit. D har köpt en jättefin klänning, ska se om jag inte kan ta ett litet kort på dom innan dom försvinner iväg!

Nu kilar jag iväg ialla fall!

Ha en härlig kväll!
Kram kram

Inga kommentarer: