lördag 27 september 2008

27 september 2008

Hej!
Lördag och solen skiner... Härligt, härligt...
Vardagen har satt igång. Jag känner inte riktigt av det ännu, men igår började skolan. Hade tänkt blogga om det, men jag hade en ganska tung dag. Om man lägger till att jag knappt sovit på natten på grund av att halsen gjorde ont. Som rakblad kändes det när jag svalde... Inget kul sätt att börja skolåret med, men man styr inte över allt. Jag har ju liksom ändå haft fyra månader på mig att ha ont i halsen, vara sjuk och tycka synd om mig själv. Men icke... Nu sitter jag här, tjock i halsen, aj-aj och seg.

Schemat kommer vara fullspäckat i år. Det ser ut som vi fick massa extra timmar. Men det tar ju några veckor innan man är helt på det klara med hur schemat ser ut, tider som ändras. Eller vart man ska vara... Förhoppningsvis så ordnar det sig ganska fort.

Träffade alla i klassen, några har hoppat av, några har kommit till och så där. Precis som det ska vara. Det är en tjej i våran grupp som hoppat av, men det vägs upp av att det kommit till 4 stycken. Två till våran grupp och två till den andra gruppen. En tjej som börjar i våran grupp heter Yvette och bor på Isle of Wight. Hon verkar riktigt trevlig och vi är nog ganska lika när det kommer till skolanarbetet och det. Hon har en liten dotter på 2½ år och var tvungen att avbryta studierna för ett tag när hon blev mamma, men är nu tillbaka för att slutföra vad hon påbörjade. Hon är inte här för att festa och den biten, utan för att få sin "bachelor". Hon satt längst bak i klassrummet och tittade lite på hur det verkade funka i våran klass och när vi pratade lite, så förstod hon att hon anat rätt när jag inte riktigt är en i gänget. Jag har ju inte spenderat några veckor på Ibiza, jag har inte supit skallen i bitar var och varannan dag i sommar, utan har tagit det väldigt lugnt. Kanske för lugnt...?

Anyway, så nu har jag en vän i min klass som är här för att få bra betyg, en utbildning som kan leda till ett bra jobb eller högre lön. Hon jobbar redan på ett gym, och vill väl mest bara slutföra utbildningen.

Sen gick jag och N och åt lunch. Det var kul att se henne igen. Hon har tappat i vikt, men när hon äntligen berättade om vad som hänt i sommar, så förstod jag genast varför. Det har inte varit en glad sommar, om man säger så. Och jag fick också reda lite på bakgrunden, lite om hennes uppväxt och hur det har varit. Jag trodde jag gått igenom lite grejer, men det är ingenting i jämförelse. Droppen kom i somras och det är långt ifrån avslutat. Men oavsett vad som händer, så kan det bara bli bättre!!

Att höra vad hon upplevt och gått igenom, det tog på mina krafter. Efter en tung dag med nya ansikten, massa information om hur skolåret ser ut, vad som kommer hända och lite sån halvviktig information, stora delar av N's historia, så orkade jag ingenting. Jag tog en lång dusch, åt middag med dom andra, sen kröp jag ner i sängen, kollade Grey's Anatomy och somnade sen gott. Grannarna väckte mig vid 3-tiden av att dom sparkade sönder hela trädgården. Dom rev staketet runt trädgården och kastade runt stolar och fotöljer. Det ser ut som kriget härjat, men jag är bara glad att dom är några hus bort. Att vi verkar ha röjjiga, men sansade grannar närmast oss, det känns tryggt... Det där gänget kunde ju lika gärna bott vägg i vägg! Inte en chans att det hade funkat!

Nu är det snart middagsdags. Det blir en tidig dag idag, tror jag. Ska jobba imon, 10-17. Har fått ta bort mina torsdagar, så för att väga upp det, så ska jag jobba hela nästa onsdag och hela onsdagen därpå. Sen i november blir det 20-25 timmar i veckan. Men det blir på kvällstid, så jag har tid att plugga på dagarna och förhoppningsvis på lördagen med, om jag måste.

Men det löser sig!!
Ha en härlig lördagskväll!!

Kram kram

Inga kommentarer: