tisdag 16 september 2008

16 september 2008

Så inget inlägg igår. Hmm, vad hände igår? Inte mycket... Jag erbjöd min hjälp till det nya franska paret, Dominique och Julien, att visa dom runt i stan. Javisst, sa dom glatt. Jag skulle bara till gymmet först, men sen kunde vi gå till stan. Dom skulle vara klara till 12, lovade dom. 16.00 kom vi iväg... Antar att fransmän inte är så noga med att passa tider...
Hur som helst, så kom vi iväg, och jag fick snabbt visat dom runt High street och pekat på några bra ställen att känna till. Men ASDA, mataffären, var det vi verkligen hann med. Och jag har aldrig sett nån bli så glad över några hyllplan glutenfri mat innan! Hon var som ett barn på julafton... Kul att se.

Mer av barn på julafton blev det ikväll. Eleo fick erbjudande om att köpa en 40" widescreen projektions-tv häromdagen och idag gick vi och kollade på den. Och köpte den. Hur förflyttar man en 40" tv 500 meter smärtfritt utan bil? Man ringer taxi. Ville taxi köra? Nop... Vi ringde 4 olika bolag och ingen ville köra. Så vi tänkte vi rullar den! Det var ju nerförsbacke och allt. Men alla som vet hur Englands gator ser ut, vet att det inte är dom jämnaste ytorna... Dom som gnäller på vägarna i Sverige, ska inte komma hit! Men vi tänkte, vad f-n, varför inte? Rulla på! Det tog oss sisådär 40-45 minuter att rulla/bära hem tvn. Vi var 4 stycken, så det var inte så tungt att bära...

Nu har vi suttit och tittat lite på tv, på fotboll, tro det eller ej! Men vi har inte sett så mycket av själva matchen, mest förundrats över tvn... Jag är inte i ett sånt WOW-stadie som dom andra. Jag hade en 42" innan J stack, det är ju "bara" en 40"... Jag tog lite bilder på den med Eleo poserandes för att man skulle förstå att vi fick ganska många konstiga blickar på oss när vi rullade en tv genom ett helt kvarter 21.30 en tisdagskväll...

Bilden blev lite suddig, för det var lite stimmigt runt omkring... Men hur som helst, så monterade inte isär tvn, utan rullade den som den är runt hela gatan! Folk tittade väldigt konstigt på oss...

Och, ja, killen som flyttade in i lördags, heter Julien. Har inte så mycket att säga om honom, mer än att han är den av de två som är bäst på engelska. Dominique säger saker till Julien, som han översätter till oss. Hon förstår, men jag tror inte har självförtroendet än att prata själv riktigt. Hon är duktig när hon väl pratar, men tror man inte på sina kunskaper, så är det inte så lätt att använda dom. Förhoppningsvis går det snart över...

Nu är det bedtime! Har lite ont i huvudet idag, druckit lite för lite kanske... Det blir nog till att ta en ibumetin och försöka sova sen. Kanske läser lite, lite granna... Hihi...

Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: