måndag 1 september 2008

1 september 2008

Det höll just på att bli riktigt tokigt med hela flyttgrejen. Flytten is still on, så att säga, men att göra upp med det gamla och pengar och sånt, det kan ställa till det ordentligt. Jag undrar lite om L är långsiktig eller inte... Hmm...

Hon kom precis in och sa vad jag skulle betala i räkningar och jag ska betala några pund mer än hon. Fast det är okej, eftersom hon är storsint nog att ta hela tv-licens räkningen själv. Den hade jag ju räknat med att jag skulle vara med och dela på, men eftersom jag inte behöver betala den, så kan jag gå med på att betala £4 mer än hon. Att veta att hon har £100 mer i räkningar än jag varje månad, då känns det okej att betala något mer. Det är ju sista gången jag betalar här.

Sen sa hon att A skulle betala hyran till mig den 20 varje månad, vilket skulle betyda att han skulle betala i efterhand. Alltså, flytta in 1e september och betala 20e september. Jag protesterade lite eftersom dom pengarna är ju vad jag har att leva på tills nästa lön... Hon slängde sig på telefonen och ringde mamma i Frankrike för att höra om hon hade rätt eller fel, när man betalar hyran åt samma håll som räkningarna. Jag menar, man betalar ju el, telefon, vatten, etc. i efterhand beroende på hur mycket man använt. Hyran betalar man ju i förskott. Hon var inte med på det och tyckte att jag får ju skylla mig själv som inte har några pengar kvar, det är ju inte A's fel. När hon sitter i telefon med mamma, så filurar jag lite på hur jag ska lösa detta och kommer fram till att jag ska nog klara mig ändå. Man gör ju trots allt det, även om det kanske kan bli lite tomt i kassan eller man får ringa nån ,aka mamma, om ett litet mindre lån tills vidare.

Nu slutade hela historien med att L knackade lite försynt på dörren, tittade ner i golvet och sa att jag hade rätt. Jag undrar om hon är van vid att folk säger till henne och bevisar för henne att hon inte alltid har rätt. Jag orkar inte bry mig tillräckligt om varken henne eller hennes behov av att alltid ha rätt, så jag tjafsar inte.

Missförstå mig rätt, för jag gillar L. Hon är en rolig tjej när man inte behöver leva med henne. Jag har alltid tyckt om henne, men efter att jag flyttad in här och fick se alla hennes sidor, så inser jag att hon är alldeles för komplex för mitt enkla leverne. Hon gör allt en aningens lite mer komplicerat än vad det egentligen behöver vara. Det är synd, för gör man livet krångligt, så blir det så mycket svårare att leva. Det är svårt nog som det är ibland... Men det är ju hennes problem, jag behöver inte bry mig mer. Jag hoppas bara att vi kan få distans till det som varit och jobba ihop som vi gjort tidigare. Det ska bli skönt att bo med folk som jag inte har nån ekonomi ihop med, inget förflutet, allt är bara nytt!! Det ska bli skönt att få börja om och förhoppningsvis få en trygg punkt mitt i all stress som kommer.

Nu har jag börjat packa lite, böckerna är nere i en resväska. Resten ska ner i den andra resväskan om en liten stund. Jag var ju tvungen att tömma garderoben först, så jag fick fram den andra väskan. Jag är spänd och nyfiken på vad som ska hända härnäst! Håll tummarna för mig att allt blir bra!!

Hörs sen!
Kram kram

Inga kommentarer: