söndag 28 september 2008

28 september 2008

Så vart det söndag igen. Imon sätter verkligeheten igång igen. Hur ska det här gå? Det känns som det kommer bli ett bra läsår, men peppar, peppar, mycket kan hända. Det kändes ju bra förra året, ändå slutade jag första året med nervsammanbrott light.

Nu vet jag i och för sig hur det funkar, hur man bör lägga upp det, jag har vänner omkring mig som kan stötta, och jag har några klasskompisar och andra vänner på skolan som kan hjälpa mig ner på jorden om jag flummar iväg för mycket...

Idag har jag jobbat. Som vanligt var det ganska tråkigt, men tiden gick. Även om den gick väldigt, väldigt långsamt... Efter det åkte jag hem till E och kollade hur hon bor. Hon hyr ett rum i Bitterne och delar med en annan tjej. Det bor även en katt i huset. En riktigt kelen liten sak som verkligen sa ifrån om man försökte att inte kela mera.
Det känns som det är början på en bra vänskap. Men man ska aldrig ta saker för givet, det har jag lärt mig. Men det lilla jag har lärt känna henne, så känns det som om det är en bra person och hon är lätt att prata med. Ska bjuda in henne på middag här i huset när jag lagar mat och bjuda igen på den goda middagen hon bjöd på idag. Har inte ätit couscous på evigheter, och blev ikväll påmind om hur gott det är. Undrar om D kan äta det? Hon är ju glutenallergiker, så det är lite meckigt ibland med matlagningen... Fast det har funkat bra dessa två veckorna, så det ska nog fortsätta lika bra!!

Nu är det dags att sova, skola imon. Måndagarna börjar 9.00. Har för mig att alla dagarna börjar 9 utan onsdagar, då jag är ledig. Sen är det en dag jag börjar 10 eller 11, men jag har inte så stor koll på det just nu...

Nu: SOVA!!

Kram kram

Inga kommentarer: