måndag 8 september 2008

7 september 2008

Nu ska jag försöka skriva positivt, för livet är inte så sunkigt som jag kanske har fått det att framstå här. Men det har varit några tunga veckor och när man är mitt i skiten, så känns livet helt svart många stunder. Bloggen har varit en ventil att vädra allt i.

Dom senaste veckorna har jag mest legat och suttit i min säng, surfat, kollat på film, läst böcker. Jag har varit uttråkad och rastlös och inte haft nån lust med något heller. Mina vänner har varit försvunna eftersom det är sommarlov och mina gamla vänner är hemma i Sverige. Med lite pengar på fickan, så blir det inte så mycket gjort heller. Annars finns det himla mycket jag skulle vilja göra här, se och uppleva, men budgeten tillåter ju inte för stora utsvängningar. Unnade mig en tripp till London häromveckan och det blir en ny tripp dit när jag fyller år. Jag och Marta, som jag var där med sist, ska dit igen. Denna gången blir det övernattning och teaterbesök. Marta är väldigt sofistikerad på det viset. Jag gillar henne, trots att hon är duktig på att irritera mig. Men en blick med onda ögat, och hon håller sig inom ramen...

Hur som helst, jag antar att många är nyfikna på hur det nya rummet och huset och dom nya huskompisarna är?
Bilder ska jag försöka lägga upp så fort jag får ordning på rummet. Vill inte visa upp stöket jag har här nu... Dom som bor är har gett mig utrymme, men det är ju lite upp till mig att visa god vilja också. Så idag, när jag fått ordning på lite av mina grejer, så gick jag ner och åt lite mat och sällskapade lite. Jag är nu med på matsedeln och ska laga lasagne på fredag, har jag för mig det blev. En av tjejernas pojkvän är här och han är från Indien, han ska laga äkta indisk mat, inget burkigt eller hemköpt, utan äkta hemlagad indisk mat. Det ska bli spännande! Sen turas man om lite. Dom är goa, men det är lite lurigt hur man kommer in i ett etablerat "gäng", dom har ju sina skämt och sånt. Så det är lätt att man bara står och flinar tillslut...

Men annars känns allt bara bra, so far... I det ena av grannhusen så bor min klasskompis, Bethan. Hon är en livlig liten tjeje från Wales, har jag för mig det är. Och hon är bästis med Jamie, som är en superkille! Genomgo och allt. Jag fattar inte varför inte dom två är ihop! Dom passar så himla bra ihop, och det är jag inte ensam om att tycka... Jaja, det är två år kvar, dom ska nog hinna få ihop det!

Jaja, nu får det räcka för idag, nu ska jag börja på en ny bok! Bloodthirsty av Marshall Karp. Älskade hans första bok Rabbit Factory, så gissa om jag har höga förväntningar på den här!!

Ps. Hela kroppen värker idag! Speciellt handlederna, jag hoppas att det är muskler som gör ont och inte lederna... Känner att jag måste ta tag i mina vitaminer och mineraler igen. Har haft uppehåll för att rensa ut lite eller nåt. Ska också göra en liten utrensning av hela systemet nu när jag börjar om på nytt och helst innan skolan börjar igen... Önska mig lycka till, tack!

Sov gott
Kram kram

Inga kommentarer: