lördag 6 september 2008

6 september 2008 igen...

Jag sitter i mitt gamla rum och funderar på hur det här ska sluta. Sängen är flyttad, så bloggen lever kvar. Men framför mig är ett berg av påsar, kartonger, väskor och hyllor. Hur många vändor ska detta ta? Hur stor är Philippas bil? Vad kommer jag behöva muta henne med för att hon ska fortsätta vara min vän? Har redan lovat att hjälpa till att flytta hennes saker som hon förvarar i ett magasin inne i stan till Basingstoke. Jag vet bara inte hur jag ska ta mig från Basingstoke... Antar att det blir tåg. Fast hon vet inte om hon behöver hjälp från mig. Jag känner mig dock skyldig att ge henne något eller göra något...

Att vara mitt i en flytt är nog det jobbigaste jag vet. Att packa är okej, det är drygt, men det går. Att packa upp och ställa iordning är skitkul, förutom köksgrejerna, som oftast måste diskas och tvättas och så. Men att få känna den där nystarten, det är sååå underbart!

Men där jag sitter just nu, det är skit! Jag vill bara ge upp, lämna det som finns i lådor och påsar åt sitt öde och börja om från noll. Men det går ju inte! Det har man ju inte råd med... Tänk om man hade det! Hmm.... Härligt...

Nu ska jag ner till tvätteriet och tumla mina sängkläder. Vill inte börja med att lägga beslag på torktumlaren. På måndag eller tisdag blir det tvätta av! Då ska allt tvättas!! Blev tillsagd idag att det är bäst om jag tvättar på vardagarna, eftersom dom andra jobbar då. Men när skolan börjar, hur kommer det funka då? Får då "jobbar" jag ju också på vardagarna. Och helgerna... Hmm... Vi får lösa det på något sätt.

Nu ska jag kila iväg och fixa med det, sen ska jag ÄTA! Jag är hungrig som en varg!!

Kram kram

Inga kommentarer: