torsdag 4 september 2008

4 september 2008

Så, nu är jag lite lugnare! Jag gick in på internetbanken det första jag gjorde imorse, och visst, där satt dom! Genast gjorde jag en överföring på den uppgjorda summan till min nya hyresvärd! Förhoppnigsvis så flyttas sängen imon. Jag har skruvat isär sängramen och har lagt madrassen på golvet. Inte lika hårt underlag som sist jag låg på golvet, men det känns knepigt.. Hur som helst, så känns det bra, som om det kommer att ordna sig!

Annars har det inte hänt så mycket mer. Det är rätt händelselösa dagar i mitt liv just nu. Jag bara vill att tiden ska gå, så skolan kommer igång. Jag är inte ensam om att känna så, alla jag har pratat med vill komma igång och alla verkar vara ganska uttråkade. Förutom N, men hon har lite annat att tänka på just nu. Hon finns i mina tankar och jag hoppas att allt löser sig för hela familjen. På tisdag ska dom få reda på vad som händer. Jag har inte skrivit så mycket om vad som hänt här, för jag vet inte riktigt själv. Jag vet bara att hennes pappa är i trubbel, och att det var N som anmälde. För vad vet jag inte, hon vill inte prata om det via telefon eller MSN, och det kan jag förstå. Men på tisdag ska fallet upp i rätten och dom kommer falla. Antagligen blir det en mild dom, eftersom han erkände redan när dom tog in honom till försvar. N är ledsen för det som hänt, men hon står och har alltid stått på sin mammas sida. Det är värre för hennes lillasyster som verkligen var pappas tjej. Hur som helst, så hoppas jag att allt går bra för dom och att N hinner få ihop lite energi inför det stundande studieåret!

Nu ska jag kila iväg till jobbet om en stund, bara byta om till jobb-kläderna!

Ha det bra!!

Kram kram

Inga kommentarer: