lördag 20 september 2008

20 september 2008

Sitter i köket och har ingen energi att göra något. Jag har tagit en sväng ner om stan och ska ner igen. Glömde receptet på ananaspajen som jag tänkte göra av creme fraichen som blev över igår. Men att gå tillbaka till stan känns såååå krävande. Jag vet inte vad som hänt, men av nån anledning så är jag helt orkeslös! Jag är pigg när jag vaknar, men efter några timmar, så känns det som jag måste gå och lägga mig. Förhoppningsvis så går det över när skolan kommer igång och man har något att göra hela dagarna. Fick en chock igår när jag kollade på schemat och såg att jag har cirka 20 timmar skola i veckan. Jag hoppas att något är fel, för det blir tufft att hinna med annars... Men svaret får jag på fredag. Då ska vi skriva in oss, vi ska få reda på våra val vi gjort, om vi fick vad vi ville och se våra scheman. Håll tummarna att 5-6 timmar försvinner... Det hade varit lagom. Då hinner man med jobbet och pluggandet och umgås med vänner också. Fast är det bara skola som gäller, så får det väl vara så. Det är ju bara tillfälligt...

Huset känns lite mer harmoniskt nu. Men det går upp och ner. Det har ju pratats lite om att vissa vill flytta ut och sånt. Men nu har alla lugnat ner sig och det verkar som alla blir kvar. I alla fall tror jag alla stannar. M känner sig fortfarandet lite olustig, men det är mest för att det var hon som ringde hyresvärden och gnällde om att han inte betalar skatt. Skatt som vi betalar i hyresavgiften. Så hyresvärdarna var här igår, tittade in, sa att skatten var betald och att det inte borde vara några problem längre. Vi får väl se hur länge det håller i sig denna gången. Men vad jag förstod igår, så har dom betalat för ett år framöver, så det borde vara lugnt. Får dom bara hyrt ut det lilla sovrummet också, så ska dom nog hålla sig undan till våren när det är dags att fixa med trädgården igen. Håll tummarna!

Nä, om man skulle ta tag i sig själv igen och försöka få något gjort. Skulle vilja ha ordning på mitt rum, men jag har ju N's saker, jag vet inte vart jag ska göra av dom innan hon kommer och hämtar dom. Och det blir nästa söndag... Suck... Men efter hon har hämtat sitt, så ska jag fixa iordning och ta massa foton. Som vanligt med mobilen, men det blir ju bilder i alla fall.

Får se om jag hinner med ett inlägg innan nattdags, annars hörs vi imon, hoppas jag!

Kram kram

Inga kommentarer: