torsdag 25 september 2008

25 september 2008

Så var det snart dags att gå till jobbet. Konstigt att det känns så segt... Tror inte det har med L att göra längre att det inte är kul på jobbet. Jag gillar det inte helt enkelt bara... Fast förhoppningsvis är det bara en liten svacka.

Annars har det inte hänt så mycket. Hyresvärden var här igår och visade runt en tjej från Taiwan. Hon var här idag igen och tittade och det verkar som hon tar rummet. Precis som jag, så gillade hon atmosfären i huset. Hon hade lite frågor om hur det är här och lite sånna frågor. Jag frågade vad hon hade fått för intryck av D, hyresvärden, och hon tittade på sina vänner. Jag sa att hon kunde tala fritt, och hon sa att han verkade vänlig, men att det var något med honom. Jag och J tittade på varann och alla har samma intryck av honom. Hon kom in och vi pratade lite om hyra och deposition och lite sånt och vi sa att om något skulle hända, så står vi 7 mot 2, hyresgäster mot hyresvärdar. Oddsen? Hmm, ganska lovande! Så imon skriver hon på kontraktet och flyttar nog in redan till helgen. Det ska bli kul! Hon verkar jätterar. Fast det är väl ganska många asiater? Jag hoppas hon är duktig på thai-mat, men vi får väl se...

Nu har jag rensat ut vad som är mitt och vad som är N's grejer. Hon kommer och hämtar det ikväll. Jag har inte haft något emot hennes saker, men jag märker nu när dom står i hallen hur mycket plats dom faktiskt har tagit. Jag tror till och med jag ska möblera om. Om jag har tid, nu när skolan börjar... Hihi...

Nä, dags att röra på sig. Waterstones kallar! Och då är det bäst att rusa fort-fort!!

Ha en bra dag!
Kram kram

Inga kommentarer: