söndag 21 september 2008

21 september 2008

Så god afton, mina trogna läsare!
Sitter här efter en lång dag på jobbet, en smaskig take-away-middag och lite snack om ditt och datt med dom andra i huset. Det som är lite rörigt med så här många viljor är att det blir missförstånd och sånt nästan hela tiden. Men en sak är säker, S känner sig nog lite osäker på mig. Varenda gång som jag tar upp en åsikt eller kommer med ett inlägg i en diskussion, så påpekar han ALLTID något som är tvärtemot eller ska förklara varför det är så.

Ett exempel var idag, vi satt och diskuterade om hur religon och tro har påverkat resten av världen nu när den har blivit mindre. Diskussionen var i full gång och jag inflikade med att i Sverige får man inte ens sjunga psalmer i kyrkan på skolavslutningar för att det kan vara kränkande på andra religoner och sånna saker. Att vi öppnar våra gränser och släpper in folk i vårat land för att dom inte kan bo i sitt eget land, och som tack för det måste vi sluta med traditioner som går ganska långt tillbaka i tiden. Det är ju inte bara skolavslutningarna som förändras...

Som svar på det här uttalandet fick jag hela den politiska aspekten på situtationen, att det inte är folket som tycker så här i allmänhet. Varför fick inte nån av dom andra samma föreläsning? Han riktade uttalandet till mig... Jag som är fullt införstådd med att majoriteten som flyr sina länder gör det för att dom måste och är nog glada bara det inte exploderar bomber i mataffären eller i grannens vardagsrum! Jag tror inte det är enskilda invandrande svensons som tar illa vid sig att vi sjunger nationalsången då och då vid vissa tillfällen, jag fattar ju att det är på högre nivå än så.

Grunden till hela påhopps-tjosan tror jag ligger i att jag flyttar in här, jag har med mig 200 filmer med mig och är ändå lite haj på teknik och sånt. Inte bara prylarna i sig, utan tekniken bakom det. Han är inte den enda med full koll på saker och ting. Och han bor inte ens här!!

Skit samma, sånt är livet. Om tre veckor börjar han sitt nya jobb och kommer förhoppningsvis bara hit på helgerna ibland. Det kan jag acceptera. Det enda tråkiga med att han inte kommer vara här, är att vi inte får nån god indisk mat längre. Men jag antar man får välja bort lite bra om man vill bli av med det onda... Hmm...

Jag ogillar honom inte så som det kan verka, men man får också ha i åtanke på att han har varit hemma hela dagarna och jag själv är ganska så mycket hemma eftersom jag inte har något att göra på dagarna... Man går varandra lätt på nerverna, oavsett hur mycket man pratar och umgås, när man spenderar så mycket tid. Man kan säga somsåhär, jag ska ALDRIG flytta in i Big Brother!! Fatta sitta inlåst i ett hus med 12 främlingar!! No way!!

Det händer ganska lite, men ändå så mycket, när man bor 7 personer under ett tak. Jag ligger sååå efter med mina serier, filmer, bloggande och allt annat. Man vill ju liksom inte vara osocial och dra sig undan. Vi har ändå ganska trevligt. Det har blivit mycket filmer det senaste i och med den nya tvn. Och fler kommer det bli! Men inte ikväll. Nu ska vi sova... Alla ska jobba eller gå till skolan, utom jag... Jag ska dock träffa en svenska imon. Emelie. Hon flyttade till Winchester idag och kommer bo där tills hon hittar något här i Soton. Hon ska plugga här. Ska bli kul att ha en svensk att prata med ibland. Håll tummarna på att vi funkar ihop. Hade varit kul om hon flyttade in här, har ju ett rum till.... Vi får se...

Nu blir det nog lite Bones innan jag släcker för natten!
Sov gott!

Kram kram

Inga kommentarer: