tisdag 1 maj 2007

Fotboll istället för Scrubs?!?! NO WAY!!

Klockan 23.00 skulle Scrubs börja på sexan. Men det är fotboll. Liverpool möter Chelsea, det står 1-0 och klockan tickar på, just nu står den på 23.45. Är det första eller andra halvlek tro? Övertid är det inte, då hade det stått 1-1 i alla fall... Scrubs skulle börjat för 7 minuter sen! Och det kommer inte ens upp en sån där rullande informationsrad som säger att Scrubs är inställt eller om det är kommer efter fotbollen. Det är lite störande med sexan, deras icke-existerande respekt för oss som inte är fotbollstöntar... För det här är inte första gången som fotbollen tränger sig på Scrubs tid. Och en sak till, det är engelsk ligafotboll, och England ligger en timme efter oss. Alltså är klockan just nu 22.10 där nu. Spelar dom alltid sina matcher mitt i natten?? För det står att det är direktsänd match..

Idag har nog för övrigt varit en av dom längsta dagarna på länge. Jag gick upp som vanligt vid 9.30 och gick min morronpromenad. Klockan 11 hade jag ätit frukost och duschat och var redo för äventyr. Jag hamnade i soffan och tittade lite på tv. Ointressant tv blir trötthet och är man trött, då somnar man. Jag somnade. Jag vaknade och åt lunch och sen flummade jag runt i min lägenhet och hamnade framför tvn igen. Så klart somnade jag då med... Sen surfa lite, lagade mat, pratade telefon och nu sitter jag här och stör mig på att fotbollen tar plats. IGEN!

Men, men vad händer nu?? Det var nog förlängning ändå... För klockan stannade på dryga 30 minuter och alla vet ju att en halvlek är 45 minuter. Jag fattar ingenting! Men inte en suck om när Scrubs börjar... Nu pausar jag i mitt skrivande för att kunna luska ut vad det är som händer. För dom pratar om straffar!!! Shit pommes frittes!! Jodå, straffar blir det...

Okej, jag har pluggat på lite nu, det är visst ChampionsLeague-kval eller nåt liknande... Har verkligen noll koll! Allt jag hoppas på är att det är över snart och jag får titta på mitt efterlängtade Scrubs!!!

1 kommentar:

Mikael sa...

Du, det var semifinal i champions league och bra mycket viktigare än en barnslig läkarserie...