söndag 27 maj 2007

Ps.

Måste bara lägga till en liten parantes, som inte har något som helst med föregående inlägg att göra. Den nya McD-reklamen är heeeelt underbar! Om den lille killen som påpekar att dom yngre generationerna har det mer förspänt och allt det där. För nu kan man få sitt Happy Meal upplagt efter tallriksmodellen och det ingår nu även frukt eller grönt med det lilla mealet.

Och så blev det thaimat idag och när vi stod där och väntade på vår mat en halvtimme bara, så kom det inte en kille. Inget jag skulle sukta efter, men när han öppnade munnen, så ändrades min inställning. Man kan ju alltid ha lampan släckt, så man slipper se liksom... Han var skåning... Jag vet inte vad det är, jag har alltid tyckt att skånska varit en av Sveriges hemskaste dialekter. Men något har hänt, jag har börjat se en charm i det hela. Men det ska vara "riktig" skånska, inte småländska/Blekinge-språk/Halmstads-brytning eller så, utan ÄKTA skånska. Den lille grabben i McD-reklamen pratar härlig skön skånska! Och mina två senaste pojkvänner har ju härstammat från Malmö-trakten.

Oj, parantesen blev lite lång... Men shit happens. Jag fick sagt vad jag ville och nu är det sayonara för idag! Hej hopp!
Kram kram

Inga kommentarer: