fredag 11 maj 2007

Ragn-Sells

Idag har jag varit på rediga äventyr!! Jag har varit på studiebesök på RAGN-SELLS!! Det är inte alla som varit det, minsann! Fick titta på dom stora rörrensarbilarna och så.. Rörrensarbilarna har slangar som stoppas in i rören som har stopp och så sätter dom på vattnet och så vips så är det inte stopp längre! Fantastiskt!!
Och så bjöds det på nygrillade hamburgare och lite intressant information om hur det fungerar. Jag var medbjuden av en slump, då jag fick frågan på hur mycket kläder jag hade på mig för stunden. Jag satt och åt frukost och hade inte direkt finkläderna på mig. Men jag är snabb när det kommer till att komma iordning för att gå hemifrån... Så så fort gröten runnit genom strupen, så for jag in i duschen och belv ren, sen var jag nästan färdig. Jag bara skulle ta på mig lite kläder... Men det gick fort. Och sen bar det av på studiebesök!!

Annars har dagen inte haft så mycket att erbjuda. Jag har surfat, sovit och tagit det lugnt. Imon är jag frisk nog att åka in och träna bort lite känslor om ditten och datten. Just nu längtar jag bort härifrån, jag vet inte om det beror på hur mitt liv här hemma ser ut eller om det beror på att jag har så mycket framför mig och vill sätta igång nu med en gång. Jag vill inte vara här i alla fall så länge till, den saken är klar.

Uppdatering: Jag vet inte om jag hittat lite klasskompisar to be, så att säga. En Mike och en som kallar sig för Ferg. Det verkar vara trevliga killar i alla fall, även om inte Ferg verkar så pratglad för tillfället... Mike är lite mer pratig, så han har jag fått ur lite mer information. Bland annat att han inte vet förrän i juli om han kommer in, eftersom han fortfarande pluggar på collage. Men en sak vet jag, och det är att vi alla är lika oroliga om allt är som det ska med våra ansökningar och papper hit och dit. Fick idag också post till min nya adress i England. Det roliga är att jag fick papper till min adress här i Sverige också, från samma ställe... Dom bad mig skicka in en verifierad kopia på mitt pass som bevis på att jag verkligen är en EU-medborgare. Till Englandsadressen skickade dom ett formulär jag skulle fylla i för att få pengar från England också. Så min jättesnälla blivande rumskompis, Bex, satt snällt och scannade in 9 A4-sidor, så jag skulle veta vad jag måste ta med mig för att bekräfta det jag skriver. För jag får fylla i det när jag kommer dit jue.. Och jag vill åka dit nu... Men snart reser jag ju....

Nu ska jag titta på det näst sista avsnittet för den tredje säsongen av Grey´s Anatomy. Skulle jag inte vara trötter då, så har jag några avsnitt av Gilmore liggandes också...

Ha det så bra!
Kram kram

Inga kommentarer: