måndag 7 maj 2007

Frisk - NUU!!

Måndagen lider mot sitt slut. Och just nu är jag arg. Eller irriterad... Jag är förkyld, men ändå känner jag inte förkyld. Jag känner mig helt okej, lite tjock ihalsen kanske, men annars helt okej. Fast så fort jag anstränger mig det minsta lilla, så rinner energin ifrån mig. Var inne på gymmet idag. Orkade med 10 minuter på löpbandet som uppvärmning, sen blev det lite latsdrag och så försökte jag mig på biceps. Orkade ingenting... Testade bänkpress och det gick inte alls. Nä, nu är jag less på skiten!
Och det går ut över mitt humör, så stackars Rebecka fick ju en och annan dryg kommentar och vissa blickar kanske inte var helt snälla, men jag hoppas att hon vid det här laget känner mig såpass bra att hon vet att det inte är riktigt mot henne. Jag vet inte vart jag ska rikta min irritation och min frustration rikigt...

Angående mitt Scrubs vs Fotbolls-inlägg, så kan jag bara besvara kommentaren med detta: Om du sett fram emot något att titta på på tv, och det är nåt helt annat, så hade du också blivit lite irriterad... Säg att det hade varit tvärtom, visst hade du suckat högljutt och undrat vad fan dom håller på med på tv. Har jag fel? Synd att du inte kom igång med bloggandet förresten. Hade varit kul att läsa om juniors äventyr...

Imon är det dags för nya släktäventyr. Jag ska åka med mor till min moster för att på onsdag åka till Ullared. Vad gör man inte för att fördriva en dag? Jag har helt tappat greppet om vad det är för dag. Igår när jag vaknade, var jag helt säker på att det var en vardag. Imorse trodde jag det var söndag... Det som får mig att märka skillnad på vardag och helg är om det är Morrongänget eller inte, så fram tills jag fått på radion, så är det dagens första mysterium...

Nu ska jag stänga balkongdörren, sätta på tevattnet och sen ska jag sätta mig i soffan och tycka synd om mig själv för en stund... Tänk om man ändå hade haft nån som kunde passa upp en när man känner sig lite krasslig...

Kram kram

1 kommentar:

Mikael sa...

inget kan väl vara viktigare än ett semifinalmöte mellan chelsea och Liverpool i Champions League..?!!!

Och angående bloggandet så kände jag inte för det, och tiden finns där inte riktigt heller. En annan gång kanske...

Men jag är här i princip varje dag och läser lilla om lilla du och dina eskapader...