torsdag 24 maj 2007

Huvudvärk...igen...

Dagarna passerar och jag önskar bara det gick fortare... Att inte ta vara på var dag, utan hela tiden längta till sen är som att önska livet ur sig själv på sätt och vis. Man måste njuta av idag. Men om man inte har något denna dagen att njuta av, vad ska man göra då? Jag sitter här, jag tittar på min tv, jag tar mina morronpromenader och jag försöker hålla igång på gymmet. Men mycket mer är det inte. Det händer att det blir en fika här eller en lunch där, och självklart träffar jag mina vänner när vi får våra scheman att gå ihop.

Den senaste tiden har jag haft en ruskig huvudvärk. Jag vet inte vad den beror på riktigt, men jag har ju mina aningar. Jag äter inte alltid så bra, om jag äter alls.... Jag sover alldeles för mycket och jag behöver sällan passa tider och anstränga mig. Funderar helt allvarligt på att köpa mig en korsordstidning, så man får lite hjärngympa.

Imorse hade jag dock en tid att passa. Jag har varit hos tandläkare. Det var imorse och jag smakar fortfarande sånt där sunkigt bananlack i munnen. Jag gillar inte tandläkaren. Och ändå gör jag det värre... Nu finns det nämligen en risk att jag ska behöva operera en visdomstand. Dom gjorde en panoramaröntgen och så fick jag titta på bilden som blev. Häftigt! det såg fint ut, så jag tror att risken är minimal att det ska bli tal om operation. Men tandläkaren ska skicka bilden till en kirurg. Och alla vet ju att en kirurg jublar när han får höra att han kanske ska få sätta kniven i en tandläkar-rädd människa!
En av mina aningar till min huvudvärk är bland annat att det är mina tänder som är problemet. Men det kan vara spänningshuvudvärk eller nåt annat som gör det. Jag är beredd att testa det mesta, bara jag blir av med skiten! För nu är det inte kul längre... När man några gånger i veckan önskar man kunde ta bort huvudet på grund av värken, då är det inte kul att leva längre... Så tips tas emot med glädje!

Nu måste jag äta nåt igen. Suck, vad drygt det är att äta... Men man måste ju, har jag hört...

Kram kram

Inga kommentarer: