lördag 12 maj 2007

Melodifestivalen

Idag är det melodifestivalen. Det är den stora finalen. Och för första året nånsin, tror jag, så lockar det inte för fem öre! Men vad är det på tv en dag som denna? Femman bjuder på Tom i bollen, trean kör Hot Shots, fyran+ visar nåt med Lena Philipsson, som jag tror dom sänt innan. Fyran kör i och för sig Short cuts, men den har man ju sett förrut. SVT2 kör ju inget spännande i vanliga fall, så varför skulle dom överraska idag?
Jag ger upp, det får bli en gammal film från filmhyllan. Har lust att gå ner och köpa godis för att trösta mig lite, men det hjälper inte ändå mot känlsan i mitt sinne. Så jag skiter i det med.

Hur kommer det sig att man alltid börjar fundera på så mycket när man ska sova? Är det då tankesystemet sätter igång och funderingar över känslor och så vaknar till liv? När jag väl gick och la mig igårkväll, eller inatt, är nog bättre ord. Hur som helst, när jag väl kom i säng, så satte det fart. Saker som hände för länge sen kom tillbaka, saker som hände för inte så länge sen, kom också tillbaka. Poppar en liten, liten tanke upp i huvudet, som i sig inte är så känslomässig, så är det kört. Sen rullar det på och går inte att hejda. I vanliga fall brukar det funka att rensa ut tankarna på det sättet emellanåt. Imorse när jag vaknade, så kände jag att det inte hade hjälpt. Hela dagen idag har jag försökt bearbeta funderingarna. Jag hoppas det går över snart... Imon kanske det är borta, håll tummarna...

Nu ska jag gå och titta ut en film, laga till lite mat kanske, eller se om det finns nåt annat i skåpen...

Ha en härlig lördagkväll!
Kram kram

Inga kommentarer: