söndag 20 maj 2007

Orolig på gränsen till skräckslagen

Idag har varit en sån där dag som bara går förbi utan att man noterar att den ens har varit... Jag har tittat förbi en sväng på Kungsmässan, och ja, den stod kvar idag med... Mamma skulle växla pengar. Hon ska ut och flyga. Imon, till Alicante. Och hon är nog den mest nervösa människan jag känner. Hon vet inte hur hon ska klara sig på Landvetter alldeles själv. Hon ska hälsa på en kompis som har lägenhet där nere i Spanien nånstans, därför reser hon själv.
Mamma trodde hon kanske har semester när jag ska flytta till England och kanske ville följa med då. Rebecka ska ju följa med, så då behöver det inte bli så mycket att oroa sig för, tänkte hon. Men när jag berättade för mor att Rebecka kanske inte ska åka direkt hem, blev hon lite nervig igen. Men, men, men, stammade hon fram, varför inte?? All nervisitet över att klara sig själv igen kom över henne. Jag erbjöd mig att följa med till London, så var det inte så långt hon behövde klara sig själv. Det lugnade henne lite, men hon bestämde sig för att fundera på det lite... Är det så att bli äldre? Blir man mer nervös och orolig då? För mamma var inte sån förr...

Hur som helst, nu är det dags för sparrissoppa!

Kram kram

Inga kommentarer: