måndag 21 maj 2007

Landvetter och pånyttfödelse

Så hade man släpat iväg mor till flygplatsen. Hon har inte hört av sig än, så jag vet inte om hon hittat fram till slutdestinationen. Men det får man väl hoppas... Det känns fortfarande konstigt att lilla jag har kört fram och tillbaka till Landvetter och till IKEA själv liksom. Undrar om det kommer ta lika lång tid att smälta att jag har fått körkort som det tog innan jag fattade att lägenheten jag befann mig var min egen. Jag menar, det tog ju typ bara 3 år eller nåt... Men det är kul att köra bil. Kanske tur jag inte bor med Jimmy längre, det hade blivit rediga slagsmål om vem som skulle köra. Han hade ju alltid vunnit eftersom han är större och starkare än jag, men ändå...

Var på IKEA och köpte täcke och kudde och lite annat småkrafs att ta med till England. I början när jag bor där, kommer jag ha en 90-säng. Undrar om det blir mycket täcke med ett 2x2 meter...? Men funkar det och jag ska bo kvar, så kommer jag få en dubbelsäng. Det är dags att börja packa ihop sig lite angående vad man ska ha med sig i första vändan. Avresa på tisdag, så det är dags att sätta igång och planera lite, tror jag... Som det ser ut nu, så flyttar jag över den 30e eller 31e juli. Det är snart... Jippie!! Rebecka hänger med över, och har mamma semester, följer antagligen hon också med över. Det blir mycket packning jag kan få med där. Kanske kan jag få över cd´s och dvd´s i sina originafodral. Annars får det vänta till jullovet. Jaja, vi får se...

Några timmar senare....
Det tog ett tag innan jag kom så här långt på detta inlägget. Det kom lite saker emellan och då får bloggen vänta. Bland annat snöade jag in M på att överväga studier i England. Hoppas han hoppar på, det hade varit kul, tycker jag... Sen ringde Rebecka och ville säga hej och lite till. Och så hittade jag massa sidor om jobb och sånt i England. Ska nog kolla lite närmare på det när jag åker över. Hade varit kul att få in en fot på ett gym där. Men när jag suttit och letat runt lite nu, så verkar det ju inte vara några problem att få jobb utanför England fast ändå genom brittiska företag. Det känns som om jag gör bra ifrån mig på utbildningen, så ligger världen för mina fötter! Det känns som mitt liv börjar nu! Det som har varit är över och förbi, nu börjar jag på nytt blad med nya förutsättningar. Jag känner mig lite pånyttfödd, på nåt sätt... Jag vill liksom inte låta nyfrälst eller nåt, men det känns som det jobbiga som jag har gått igenom i olika faser i mitt liv är över. Jag har överlevt, jag har lärt mig och jag har blivit starkare. Nu tar jag nya tag och jag börjar alldeles strax... Jag har lite att slutföra i mitt gamla liv, sen jävlar! Men allra först ska vi sova!

Och för er som undrar hur det går med projekt Goda Omen kan sluta fundera. Det gick inte alls. Jag orkade inte koncentrera mig. Den var lite rörig och lite i stil med Liftarens Guide. Humorn kändes likvärdig och jag orkar inte ta itu med det just nu. Så just i skrivande stund samlar jag kraft till att välja ut en ny bok. Jag har en del att välja på, så vi får se vart det slutar.... Jag meddelar imon...

Sov gott, tappra läsare!
Kram kram

Inga kommentarer: