torsdag 10 maj 2007

Stökiga grannar

Jag ska ju som alla vet flytta härifrån. Till Southampton. In i min lägenhet ska det flytta en annan tjej. Hon ska hyra den i andra hand. När hon var här och tittade på lägenheten, så berättade jag för henne hur lugnt området är och hur lite man störs av grannarna. Sen jag flyttade in här i slutet av november 2005, så har jag knappt hört att jag har grannar. Klart det hänt att man hört en spik slås i här och där eller npn som borrat. Men inte som nu! Jag vet inte vad som har hänt!! Min granne har fått renoveringsfeber, tror jag. Idag har det borrats, sågats, hamrats. Så har det varit tyst en stund, sen har det börjats igen.
Jag har ju haft en förkylning som legat och pyrt i kroppen, och som nu äntligen brutit ut. Nu är den snart över, men en dag i Ullared är inte att rekommendera, tror jag. Jag har varit helt slut idag, har bara velat ligga i soffan och slumra, titta på tv och filosofera om livets upp och ner... Men han har minsann hamrat och bankat så till och med katterna har varit lite fundersamma på vad det är som egentligen händer omkring oss. Och dom brukar inte hoppa högt för att nån spikar lite...

Hur som helst, min jacka har kommit hem igen, med nycklar och allt! Yeah!!

Och på tal om yeah, jag lovade ju en liten bild på Dr McYeah(som jag har fått mig att kalla honom, kanske inte riktig är rätt, men det var det jag tänkte när jag såg honom: "Yeah, han kan jag ta!"). Jag googlade Timothy Daly och hittade honom där. Det var många bilder, men tillslut så valde jag en... Han är värd att vänta på och gör idén om en spin-off inte så tokig i alla fall... Jag önskar det var jag som satt i trappan... Lugn, ni får också se sen...
Timothy Daly
Uppdatering: Idag skickade Bex (i England) lite information om banker och så. Hon är så himla snäll! Jag är glad att jag har fått kontakt med henne. Jag vet inte om så många hade satt sig och kollat upp olika banker, eller hur mycket det kostar att köpa busskort för studenter, eller tagit en dag och promenerat till och från skolan, bara för att se hur lång tid det tar att gå. Så man kan spara in pengar på bussen... Hon är verkligen toppen! Jag hoppas att det funkar lika bra när jag är där också... Jag har lovat att lära henne lite svenska, så om det är nån som har sparat gamla skolböcker, så är jag intresserad...
Nu ska jag lägga mig i soffan, titta på slutet på Ghost Whisperer och softa lite till..
Kram kram

Inga kommentarer: