lördag 26 maj 2007

Lördag hela veckan...

Det blir en nattebloggning idag. Jag har haft fullt upp! Riktigt busy idag. Jag mötte upp C och åkte iväg till ÖoB(o:et är jätteviktigt, har jag förstått...) för hon skulle köpa en korg till den havande katten. Och är man på ÖoB, så packar man på sig skit man egentligen inte behöver. I alla fall inte just i den stunden. Jag skulle bara följa med och gick ut genom dörren med två flaskor sköljmedel, en flaska schampoo och en hel del godis. Som sagt, godis-förbud funkar inte för mig... Jag äter inte så mycket när jag väl äter, dock.. Och jag var så jättehungrig när jag var där, så det åkte ner i korgen av bara farten... Hur som helst, efter en sväng på OKQ8 för att hämta ett bokpaket till mig, så for vi till Kungsmässan. Där inleddes jakten på gardinvepor och vita byxor. Och skor... Inget till mig. Jo, järntabletter, eftersom jag anar att min huvudvärk beror till viss del på järnbrist. Funderade på det inatt när jag inte kunde sova, för skallbenet höll på att gå i tusen bitar och ögonen var på väg att pluppa ur sina hålor och jag trodde att hela skiten skulle explodera när jag andades... Anade också att massage kunde hjälpa. Men på en skala, hur lätt är det att massera sig själv mellan skulderbladen när man nästan dör av minsta rörelse? L skulle få ett mission när hon dök upp idag. Jag väntade med att meddela dom "goda" nyheterna tills hon klivit in genom dörren och satt sig till ro i soffan. Hon kom med motbud, jag var tvungen att massera henne. Men jag kom undan lätt, då hennes rygg protesterat mot allt pluggande genom att låta kotorna hamna snett här och där. Kändes inte bra, jag rekommenderade Ryggakuten och glömde ge numret. Du får det imon...

Det blev lite film, lite bullar och lite läskeblask. Det är ju helg... Eller? Filmen var en riktig höjdare, jag har inte så höga krav på mina filmer. Det är sällan i och för sig som en film är en sån kalasrulle så jag jublar när filmen är slut, men den här dög. Just my luck hette den i alla fall...

Nu är det färdig-gluttat på internet och sängen kallar. Klarade ju inte av att läsa i min nya bok igår, så jag får läsa ikapp mig lite ikväll... Det blev Past Mortem av Ben Elton. Får se om jag klarar mig igenom den. Förra boken jag försökte mig på var det så mycket olika engelska dialekter att jag inte orkade hålla ordning på allt... Denna känns lite bättre... Håll tummarna att jag orkar med den. För annars känns det som ett nederlag. Har ju den nya Marian Keyes liggandes i hyllan och den glöder, känns det som... VILL LÄSA NUUUU!! Men den får vänta lite. Jag ska hålla ut, den som väntar på nåt gått...

Pratade med J idag. Saknar honom mer än jag vill erkänna. Men det är som det är och jag har mitt på gång och han har sitt. Vi får se vad som händer, om det händer... Finns här om det är nåt. Inte för jag tror han läser här, men, men...

Nu ropar sängen på mig!
Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: