torsdag 3 maj 2007

Inte igen..

I ett par veckor nu har jag anat att allt inte stod rätt till med min hälsa. Inget allvarligt, tror jag, men nåt stämde inte riktigt. Hög vilopuls och lång återhämtning mellan seten på gymmet. Har aldrig behövt lång återhämtning innan, men jag körde på. Inte så ofta, men när lusten föll på så tränade jag som vanligt. Har mått illa på gymmet, och inte bara när jag tränat dom stora muskelgrupperna, utan också dom små. Det har heller aldrig hänt... Jaja, jag har kört på och tänkt att det ordnar sig säkert. Igår på gymmet var jag omotiverad, men kände samtidigt att det gick bra. Dom få övningarna jag gjorde fullt ut, kände jag härlig respons i muskeln.

På kvällen kom jag hem och jag åt min middag, jag duschade och satte mig framför tvn och datorn och började surfa runt samtidigt som det var Grey´s Anatomy på tv. Krypande i halsen kröp det lilla hemska monstret halsont fram... Det har det gjort ibland på kvällarna, men inte så farligt. Det har liksom svidit lite och kliat, men inte som igår. Det var annorlunda... Det gjorde ontont! Och inatt ska vi inte tala om! Sovit halvtaskigt då jag vaknat till varje gång jag har svalt. Jag hoppas det går över snart, helst denna veckan... Så det blir lugn och ro, mycket vatten och halstabletter. Håll tummarna att det ordnar upp sig fort!

Annars igår vart det en dag på stan, det var intervju för Telenor på IBIS-båten. Såg en gammal bekant, som även han har satt känslomässiga spår hos mig. Men det är ett avslutat kapitel och kommer så att förbli. Intervjun gick okej, men det är inte positivt att jag bara kan jobba till skiftet juli/augusti. Det kostar för mycket och att utbilda nån bara för en stund, anar jag att dom tycker känns onödigt. Imon får jag svar i alla fall.
Sen blev det en sväng om Avenyn, träffade Lisa och tog en glass och sen bar det av till gymmet. Det var dagen i korta drag...

Nu ska jag dra på ett par strumpor, krypa ner under täcket i soffan och hoppas att Molle kommer och lägger sig hos mig. Det brukar han göra. Han är så go, så go! Hjälp vad jag kommer sakna honom! Rosa med, men hon håller sitt avstånd...

Kramar på er!

Inga kommentarer: