lördag 19 maj 2007

Gamla piller

Det känns som det har varit en produktiv dag idag, men jag vet inte varför. Jag har ju knappt gjort nåt alls... Morronpromenad, lite tvätt, lite pillande med skiten disk och sen har det softats mest. Rebecka ringde vid 17 och frågade om jag ville hitta på nåt senare. Visst, mat är aldrig fel, så varför inte ett besök på Karma? Under tiden jag väntade på att hon skulle ringa igen, så tänkte jag att jag skulle pigga till mig lite, så fram med dammsugaren och få undan den kattsanden som letat sig ut i hallen och dom dammtussarna som virvlat fram under katternas vilda rusningsanfall, som dom får till med jämna och ojämna mellanrum. Nu när golvet nästan glänste, så varför inte plocka undan på världens stökigaste rumsbord? Jag har länge funderat på vad det är som gör det så stökigt, för jag har ju nästan inget på det. Men det visade sig visst vara 4 olika småhögar med tidningar av diverse arter, det var gamla räkningar, papper till skolan och pennor och fjärrkontroller om vartannat. Klart det ser stökigt ut då!! Nu är det fint! Jättefint! Imon är det stökigt igen, så jag njuter medans det är fint....

När jag kom hem igen, en bakad potatis med skaldjursröra och TVÅ sånna goa rörkakor med gojs i, så fick jag för mig att soffan var tvungen att städas. Klockan var bara 22.30 när jag kom på det. Fram med dammsugaren och ut med soffkuddarna över hela rumsgolvet! Mitt-sittkudden var tillplattad och var ju tvungen att puffas upp lite. Efter lite puffande och dammsugande och fluffande, så var kuddarna på plats igen. Klockan var då 23.30. En timme höll jag på! Och jag kan lova att det som knappt var nån huvudvärk, hade blivit en redig dunka-dunka... Nu har jag knaprat i mig några piller och är på väg till sängen. Ska bara... Förresten är det nån som vet vad som händer med Panodil-piller som gått ut? När jag smaskat i mig en styck, vände jag på burken och upptäckte att bäst före datum var nån gång under den första delen av 2006... Jaja, man tager vad man haver, funkar det, så funkar det...

Nu är det nattinatt och jag ska börja läsa en ny bok! Alltid lika spännande, och jobbigt... Tänk om den inte var lika bra som den jag precis avslutade... Det återstår att se, ikväll påbörjas Projekt Goda Omen av Terry Pratchett och Neil Gaiman. Håll tummarna att den är bra, så det går fort att läsa ut den... Har ett gäng att läsa innan jag tar mitt pick och pack och flyttar.

Sov gott
Kram kram

Inga kommentarer: