söndag 27 maj 2007

En sån tokig lördag...

Ujuj, idag har varit en tung dag... Det blev bio igår. Filmen började 18.10, Spider-Man 3. Ingen film jag rekommenderar, men effekterna gör att den ändå är sevärd. Men den duger att ses på DVD. Det var jag och Rebecka som sprang på bio. När filmen var slut var ju klockan bara barnet och solen stod fortfarande högt på himlen, så vi beslöt oss för en kopp te innan våra vägar skulle skiljas åt för dagen. Men vilket café skulle vi välja?? Det blev inget café, det blev The Rose and Crown på Avenyn. Lagom avslappnat och lagom med folk. Och alla varianter och åldrar. Det var så som det ska vara. Vi pratade och istället för te, så blev det öl. Lika bra att vänja sig, tänkte jag och drack på. 4 öl, en drink och många skratt senare, så funderade vi på att dra oss hemåt. Men grabbarna bredvid tyckte det var för tidigt att gå hem redan, så vi hängde på dom till Valand. Vi hade ju suttit och pratat lite med dom ett par timmar, så det var inga främlingar. På Valand blev det en shot och en öl till. Och bästemusiken på, 80-tal och schlager! När man är så där härligt lagom fuller och flashbacksen avlöser varandra, det är najs! Och jag som från början hade siktat in mig på att åka hem med kvart över elva-tåget, fick skjuta upp avgång efter avgång. Varför bryta upp när det är som kuligast! Det slutade med att grabbarna på bordet bredvid bestämde att jag skulle nana hos Rebecka. Och så blev det.... Jag sov några timmar på hennes röda soffa. Efter lite omelett och lite vatten, så bar det av till Kungsbacka. Jag var tvungen att hämta träningskläderna. Och ja, jag vet, inte det bästa att göra en dag som idag, men jag var ju tvungen att få min stämpel!! Nästa vecka blir tajt. England tisdagmorgon och kommer hem på söndag eftermiddag. Så det blir ett pass imon, sen hämtar antagligen Rebecka mig på flygplatsen och har med sig mina träningskläder och så bär det av till gymmet för att få stämpel två för den veckan. Drygt om hela grejen pajjar näst sista veckan!! Tränar man minst två gånger i veckan i tio veckor så får man en present. Om jag stressar runt så för att få stämpel två nästa vecka, så hoppas jag f-n att det är nåt redigt man får. Inte en vattenflaska eller handduk eller nåt... Då blir jag arg! Jag har ändå åkt in för att träna trots förkylningar och resor, så dom får allt kosta på den däringa presenten lite granna...

Nu är det Miami Inc på tv. Nuñez är inte bara snygg. Han har den rätta smaken när det kommer till bilar också! I dagens avsnitt gick han in på en bilfirma och köpte en Cadillac Escalade, på tio minuter hade han bestämt sig, skrivit kontraktet och var på väg ut genom porten med sin splitt nya brumbrum!! Mmm, en riktig pärla var det!!

Nu är det dags att packa resväskan. Har haft planer på att packa den hela veckan, men jag har inte ens tittat på väskan. Nu har stunden kommit. Jag skulle ha skrivit en liten frågelista på frågor jag vill ha reda på om utbildningen och skolan och lite sånt, men nejdå, inte ens det har jag funderat något på heller... Får luska reda på lite frågor när jag sitter på flygplatsen och väntar på avgång.

Nu känner jag dock att jag har mumlat klart här för idag, får se hur mycket bloggande det blir när jag är över. Ska väl hinna slänga in ett inlägg imon. Annars är det mest på återseende...

Ha det så länge!
Kram kram

1 kommentar:

Rebecka sa...

Ibland har man nästan för kul ;o)