fredag 29 augusti 2008

29 augusti 2008

Hej hopp!
Snart dags för flytt igen då... Är inte lika taggade, även om jag längtar mer till denna flytten än jag gjorde sist. Här känns hopplöst att bo, men packandet går fort, tänkte börja på måndag/tisdag. Flyttar på fredag eller lördag eftermiddag, som det ser ut nu. Fast sängen flyttas så fort hyresvärdarna Sonja och David har pengarna på sitt konto. Håll tummarna att det inte strular lika mycket med överföringen som det gjorde när jag skulle flytta hit. Det orkar jag inte med!!

Hur som helst, vädret pratar jag inte så mycket om här i bloggen, men nu känner jag att jag inte kan hålla emot längre. Det är konstant molntäcke över stan, inte många solstrålar tittar igenom. Men det är en värme som närmast är tropisk. Man går in i en affär, tycker det känns okej, lite småkyligt ibland och så kommer man ut och det är som att gå in i en vägg!! Allt känns klibbigt och äckligt och man pinar sig igenom för att komma hem till ett kallt och fuktigt rum istället. Många jag pratat med om mitt fuktiga rum säger att det beror på vädret. Men när vi flyttade in här, så var det kallt ute, det var dåligt väder och så. Jag tycker nog mest att det är konstigt att det är så himla kallt, även när den varma luften har fritt framträde in genom fönstret...

Funderar på om det är vädret som ligger bakom mina onda knän eller om det är något annat? Ska gå och kolla upp det när skolan börjar, om det finns nåt jag kan göra för att motarbeta det onda. Jag vet att jag hade lika ont förra hösten, men att det blev bättre när det blev kallare. Får se vad som händer...

Imon bär det av till London. Ska få lite miljöombyte, hade jag tänkt. Det ska bli kul! Hoppas att Marta är på ett bra humör, så blir det lite lättare. Men hon är allt som oftast på toppenhumör, så det ska jag nog inte behöva fundera på!

Covent Garden, Tower Hill, Notting Hill, Piccadilly... Mmmm... Storstan, here I come!!

Hörs igen!
Kram kram

Inga kommentarer: