tisdag 26 augusti 2008

25 augusti 2008

Ännu en dag har passerat. Inget har hänt, förutom att Lauren, Adam och syster Daisy är hemma igen. D är bara här på besök en vecka, sen åker hon tillbaka till Frankrike igen. Hur länge A stannar är en gåta, men det löser sig säkert.

Satt i telefon när dom kom hem, sen när jag var klar, satt dom och kollade på film. Kände inte riktigt för att störa för att fråga hur semestern hade varit. När jag väl tittade ut för att fråga hur det varit, så fick jag tillbaka svaret att det var lite sent att fråga hur det varit. Hon ansåg att eftersom dom varit hemma i ungefär 3 timmar, så kunde jag ansträngt mig tidigare. Men hon visste jag var i telefon, och att jag pratade med mamma i Sverige. Och att dom tittade på film gick inte att undgå, volymen var så man hörde och lite till.... Istället för att säga hur det varit i Frankrike, så fick jag höra att tvn inte funkade. Jag har ingen susning, jag har inte tittat många bildrutor på den tvn och definitivt inte när jag är ensam hemma. Tänk om det hade hänt nåt med tvn och jag kollade på den ensam? Hur skulle jag försvara det??

Nej, nu är det sova som gäller, imon är det jobb mellan 9.30 och 18. Det hjälper imon att gå ganska fort! Kanske att jag tar med kläder och tränar efteråt. Det hade varit najs... Sen är det ju redan onsdag! Veckorna går ganska fort även om man inte gör något... Det är ju snart jul!! Jippie! Aldrig tidigare har jag velat att tiden ska gå fortare än nu.

Men lugn mamma, allt är okej, det är inte outhärdligt, jag trivs där jag är, även om vissa detaljer kunde varit lite bättre... Men livet är inte alltid en dans på rosor och det är dom dagarna som gör livet lite jobbigt som gör att man uppskattar dom dagarna som inte är så jobbiga. Visst kunde jag ha bott kvar där jag var, men då hade jag inte lärt mig det jag lärt mig hittills....

Sov gott

Kram kram

Inga kommentarer: