onsdag 20 augusti 2008

20 augusti 2008

Så, huset är tomt! Lauren och Adam har precis lämnat fortet för en tripp till L's familj i södra Frankrike. När dom kommer tillbaka blir det fullt hus här istället! L's lillasyster och deras kusin kommer hit och stannar till slutet på nästa vecka.
Men först ska jag njuta av några dygn i ensamhet.

Ivan har precis varit här, han har kladdat på nån fuktavstötande färg i min garderob, tur jag inte ska vara hemma ikväll... Ska på bio med Marta. Vi ska se en film som heter Wild child. Först blir det middag på en restaurang som ligger bredvid bion. Det var ju lön idag, så det måste ju firas!

Här händer inte så mycket för tillfället. Det känns lite som jag trampar vatten, men det ska lösa sig. Nu börjar det ju bli lite att fundera på när det kommer till skola och sånt. Utbetalning av CSN, inbetalning av studieavgift, har man allt man behöver och lite sånna funderingar.

Dom ringde idag om en lägenhet, men den var lite för dyr för mig. £550 i månaden. Min budget ligger på runt £450 med räkningar. Jag har ju funderat på att ge det lite mer funderingar, det där med att dela hus eller lägenhet med andra. Jag tror inte det är jag som är problemet här. Inte i detta boendet, i alla fall. Jag tror att med Bex var jag lite för känslig. Men jag vet inte, det hade varit kul att dela om det är med rätt personer. Den som lever får se, jag är öppen för alla förslag.

Hur som helst, så har jag lagt in en ny besöksräknare och den räknar inte unika besökare, utan ALLA. Så jag kan lätt höja min egen statistik med att gå in massa gånger själv. Fast det känns inte så intressant. Men det gör att jag ser att ni är ändå några som tittar förbi istort sett dagligen. Det gör att det inte känns helt onödigt att skriva här. Så jag fortsätter...

Hörs sen!
Kram kram

Hörs sen!
Kram kram

Inga kommentarer: