tisdag 12 augusti 2008

12 augusti 2008

Så var det tisdag igen. För en vecka sen satt jag på en buss nu, om jag inte minns fel. Jag kan ha suttit och väntat på en buss också, men tror jag var på bussen. Halvvägs till Heathrow. Tänk vad tiden går fort!!

Har ju funderat på hur många som läser bloggen, och även om jag filosoferar på att lägga ner allt och att jag inte får protester för det, att ni som läser vill att jag ska fortsätta skriva, så verkar det finnas folk som faktiskt läser. Ni behöver inte vara rädda för att lägga en kommentar då och då, så jag vet att ni lever, att ni troget tittar in för att se om det finns något nytt skrivet här. Men jag ska inte tvinga er kommentera inlägg som kan vara tråkiga och dryga, bloggen får finnas kvar så länge jag får ut något av att skriva i den.

Hur som helst, har varit runt på stan idag. Hittade kläder till bröllopet jag ska på på lördag. Maya ska gifta sig. Imon ska vi på möhippa. Det går lite lugnare till här än det gör hemma, tror jag. Även om det ibland går ganska lugnt till hemma också... Men vi ska äta buffé på en indisk restaurang, P.O.S.H heter den. Kommer inte ihåg på rak arm vad det står för, men det kan jag alltid kolla upp.
Har även skrivit in mig på några agenturer som har hand om lägenhetsuthyrning och sånt. Men dom flesta sa att jag skulle komma tillbaka i slutet på november... Jag tror dock att jag håller lite koll undertiden på internet. Vill inte bli hemlös lagom till jul jue!! Hur skulle det se ut? Hmpf... Nop, här gäller det att vara på sin vakt! Såg en lägenhet som ligger mitt på High street, men den vill dom att man flyttar in i ASAP, så att säga. No thanks, har bostad en stund till och även om standarden är ruskigt dålig, så har jag inte råd att betala dubbel hyra i 4 månader... Men jag hoppas att ni håller tummarna för mig och att jag hittar nånstans att bo. Jag har i alla fall hittat flytthjälp, Matt. Nu ska jag bara hitta nån med stor bil eller med körkort i alla fall, så kan jag hyra en flyttbil.

Nu ska jag gå och laga lite mat, måste ju ha med lunchlåda imon till jobbet. Sen blir det nog sängen, lite läsa boken och lite Las Vegas, eller om jag tar senaste avsnittet av Army wives... Hmm, så många val, hur ska det gå?

Kram kram

Inga kommentarer: